Кропивницький: Чи мають право перевізники піднімати ціни на проїзд?

  • 16 лют. 2021 19:04
  • 579
    • Новина Кропивницький: Чи мають право перевізники піднімати ціни на проїзд? Ранкове місто. Кропивницький
     
    У Кропивницькому члени громадської організації «Територія успіху» проаналізували розрахунки власників маршрутних таксі, за якими має зрости вартість проїзду, передає Точка доступу.
     
    За словами виконавчої директорки ГО «Територія успіху» Інги Дуднік, на сайті міської ради актуальна інформація про обґрунтування підвищення тарифів на громадські перевезення відсутні. Тому активісти зробили аналіз за основі даних за 2017 та 2020 роки, які подали приватні перевізники.
     
    Ми проаналізували дані за такими критеріями: кількість перевізників та маршрутів у місті, довжини маршрутів, витрат на паливно-мастильні матеріали, запчастини, тощо, - зазначила Інга Дуднік.
     
    Виконавча директорка громадської організації зазначила, що є певні розбіжності стосовно кількості маршрутних таксі з якими заключили договори. Також є розбіжності у кількості рейсів, які мали робити машини на певному маршруті у різні роки. До прикладу, маршрутне таксі № 55 мало зробити 5, 56 рейсів, а вже у 2020 році кількість рейсів зросла до 6.
     
     Це впливає на пробіг, що в свою чергу впливає на витрати на паливно-мастильні матеріали і так далі,  - розповідає Інга Дуднік.
     
    За словами громадської активістки, мінімальна тривалість роботи водія маршрутного таксі має складати 13 годин, максимальна – 17,5 годин:
     
    Але, по факту, ми розуміємо, що робочий день водія триває набагато більше. До прикладу, на маршруті №11 зазначено 11 машин і 12 водіїв, тобто виходить, що водії працюють без вихідних та без змін.
     
    Відповідно до методичних рекомендацій мають розраховуватись і зворотні рейси. Але у відкритому доступі схеми рухів маршруток немає.
     
    Перевізники розраховують вартість палива для того, щоб проїхати 1 км. Активісти дізналися вартість палива на заправках за звітний період і побачили, що ціни на подекуди були нижчими, ніж подавали окремі перевізники.
     
    На основі проаналізованих даних члени громадської організації зробили висновки, які стосуються як перевізників так і замовників послуг. Як зазначає Інга Дуднік, всі дані, подані перевізниками, є розрахунковими. Кількість заявлених водіїв не здатна забезпечити обслуговування маршрутів, подекуди перевізники подають некоректні дані:
     
    Одним з головних аргументів підвищення вартості проїзду є підняття мінімальної заробітної плати. Але заробітна плата додала в середньому плюс одну гривню на маршрут, але в той же час знизилася вартість палива в середньому на 1, 10 грн. Ця розбіжність урівняла тариф.
     
    Інга Дуднік говорить, що на сайті міської ради оприлюднені дані про встановлення нових тарифів без будь-яких розрахунків. Також на сайті міськради не оприлюднені ні графіки руху маршрутів, ні довжина маршрутів:
     
    Цікавим є момент, щодо дотримання договірів власниками маршрутів. За умовами договору вони повинні встановити на всі машини GPS-трекери та надати доступ до даних, чого зроблено небуло. Також за умовами договору, власники маршрутів мали б за власні кошти встановити системи безконтактної оплати проїзду. Чому цього не сталося? І цей пункт «переходить» із договору в договір.
     
    Також маршрутним таксі, згідно договору, заборонено зупиняти роботу та припиняти перевезення пасажирів, окрім випадків, коли договір розірвали. Чому вони припинили перевозити пасажирів під  час локдауну невідомо.
     
    Громадські активісти напрацювали певні рекомендації для організаторів громадських перевезень, які передадуть до міської ради: ринок перевезень має бути прозорим; потрібно обладнати всі транспортні засоби, як комунальні так і приватні, валідаторами та запровадити безконтактну систему оплати. Саме тоді питання обліку пасажиропотоку буде знято. Треба, щоб дані підвищення тарифу були не розрахунковими, а підтверджені певними документами.
     
    Інга Дуднік зазначила, що п’ятницю, 26 лютого, о 9.00 у міській раді в 426 кабінеті відбудуться громадські слухання з приводу підвищення вартості проїзду в громадському транспорті.
     
    Нагадаємо, згідно опублікованих на сайті міської ради проєктів рішень, гpаничну ваpтість пpoїзду за oднoгo пасажиpа в кpoпивницьких маpшpутках хoчуть встанoвити на pівні 7 гpивень за oднoгo пасажиpа. В автoбусах кoмунальнoгo підпpиємства "Електpoтpанс" ваpтість пpoїзду мoже скласти 6 гpивень. У тролейбусах - 5 гривень.