Освіта і пандемія. Що українці думають про дистанційне навчання? (ВІДЕО)

  • 5 серп. 2020 19:01
  • 969
    • Новина Освіта і пандемія. Що українці думають про дистанційне навчання? (ВІДЕО) Ранкове місто. Кропивницький
     
    Громадська кампанія «Пандемія: час можливостей» 
     
    Дослідження проведене соціологічною службою Центру Разумкова спільно з Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва» з 3 по 9 липня 2020 року методом інтерв’ю «обличчям до обличчя» за місцем проживання респондентів.  Було опитано 2022 респонденти віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей, за вибіркою, що репрезентує доросле населення за основними соціально-демографічними показниками. Теоретична похибка вибірки (без врахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95. Фінансування опитування здійснене в рамках проєкту 
    МАТРА Посольства Королівства Нідерландів.
     
    Пресконференція «Освіта і пандемія: що українці думають про дистанційне навчання та як оцінюють ЗНО» проводиться Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст матеріалів заходу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
     
     
     
    РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
     
    • Більшість українців оцінили якість шкільної освіти в Україні як середню (44,5%), ще 10% – як позитивну. Третина громадян вважають її дуже низькою (11%) чи скоріше низькою (22%). Найбільше скептичних оцінок у східному регіоні, натомість позитиву найбільше на заході країни.
     
    • Більшість українців погоджуються з важливістю проблеми вдосконалення якості середньої освіти в Україні. 34% вважають це одним з першочергових питань, ще 48% говорять про важливість цієї проблеми, але вважають, що перед Україною стоять і серйозніші виклики.
     
    • Близько половини українців негативно ставляться до запровадження дистанційної освіти у зв’язку з пандемією, підтримали цей крок 32% громадян. Категорично негативних оцінок найбільше у південному (29%) та східному (28%) регіонах.
     
    • Найістотнішими проблемами, з якими стикнулися наші громадяни у зв’язку із переходом на дистанційне навчання, є зниження рівня успішності дітей (26%), брак уваги учителів до потреб дітей під час навчання (22%) та технічні проблеми: погана якість Інтернету (21%) чи відсутність пристроїв для онлайн-навчання (19%). Про брак технічних засобів зазначають близько 20-30% громадян у невеликих містах (до 100 тис. мешканців).
     
    • На думку більшості українців головну відповідальність за якість освіти та підготовки шкіл до роботи в умовах пандемії несе Міністерство освіти та науки, 11% вважають, що відповідальність за цей процес має нести Президент України.
     
    • 67% українців підтримують запроваджену у 2008 році систему вступу до ВНЗ за результатами зовнішнього незалежного оцінювання. Не підтримують її лише 14%. Щодо причин такої підтримки, близько 70% громадян погоджуються, що ЗНО поставило усіх абітурієнтів у рівні умови, також близько 60% говорять, що ЗНО дозволило зменшити рівень корупції при вступі до ВНЗ. Така думка переважає у всіх регіонах, хоча у східному та південному регіоні близько 28% не вважають, що ЗНО дозволило зменшити рівень корупції.
     
    • 61% громадян вважають, що досвід управління освітнім закладом є важливою якістю, якою має володіти міністр освіти. Ще 50% вважають важливим досвід викладання у освітньому закладі, 47% говорять про незаплямовану професійну репутацію та чесно заслужені наукові ступені, 39% – про доброчесність (відповідність статків і майна офіційним доходам). 35% також визнають, що міністр освіти повинен мати довіру у професійному середовищі – серед спільноти вчителів, викладачів, директорів шкіл, ректорів та інших працівників галузі освіти та науки.
     
    Проєкт фінансується Фондом міжнародної солідарності в рамках програми «Free Media Programme»