Карантинна сесія: Виклики часу, з якими ми вчимося жити

  • 30 черв. 2020 11:47
  • 1508
    • Новина Карантинна сесія: Виклики часу, з якими ми вчимося жити Ранкове місто. Кропивницький
     
    Дистанційна освіта - виклик не тільки для студентів молодших курсів, а й для випускників вищих навчальних закладів. Чи стало це стресовою ситуаціє для них, або, навпаки, облегшило роботу їм та викладачам? Про це виданню "Первая Городская" розповіли універсанти та працівники університетів міста Кропивницького.
     
     
    - Усі випускники екзамени складали виключно онлайн - таке рішення Вченої ради нашого університету. Але на сайті ЗВО уже є описана процедура такої роботи. Це передусім, як і рекомендує МОН, обов'язкова візуалізація особи, потім студентові надсилаються на пошту завдання, дається час для написання плану виступу та виконання практичного завдання. А потім за допомогою відеозв'язку студент захищає свій білет, дає відповідь на додаткові запитання. Щодо випускного: так, він буде, але теж онлайн. От такі виклики часу, і ми маємо з ними навчитися жити! - каже декан факультету філології та журналістики Людмила Кричун.
     
    Карантин карантином, а навчатися необхідно. У цьому році випускники ВНЗ вперше складали екзамени та захищали бакалаврські роботи в режимі онлайн.
     
    - Екзамени складали по-різному. Усні - в зумі, а письмові завдання нам надсилали на електронну пошту і ми мали за одну годину і двадцять хвилин на його виконання. Теоретичну частину кваліфікаційної роботи я роздрукувала, зпалітурувала та передала на кафедру через старосту. Практична частина є в електронному форматі, тому кожен з групи в гугл-формі зареєстрував свою роботу і надав посилання на електронний формат проєкту. Захист бакалаврської проходив у зумі.
     
    У разі, коли виникали якісь питання стосовно якоїсь дисципліни, ми виходили з викладачем в зум-конференцію та обговорювали. Також можна було отримати індивідуальні консультації через месенджери: фейсбук, телеграм, вайбер або в телефонному режимі. З деяких дисциплін після кожної теми було індивідуальне бліц-опитування з теми. Оскільки ми з іншими студентами в однакових умовах, то, звісно ж, допомагали один одному, якщо була необхідність, - ділиться випускниця факультету філології та журналістики ЦДПУ імені Володимира Винниченка Дар'я Федоренко.
     
    За думкою студентів, дистанційне навчання - це час для покращення оцінок. Здавалося б, можна всі завдання та відповіді на контрольні та екзамени знати в інтернеті. Але не все так просто, наприклад, у студентки Кіровоградського медичного коледжу імені Є. Мухіна Ткаченко Руслани не було можливості виконувати завдання:
     
    - Так, це правда. Я живу в селищі Іванівка, Новоукраїнського району, де завжди проблеми зі зв'язком. Час від часу намагалася надсилати роботи через вайбер, а інколи ходила до подруги, щоб не пропускати пари у Зумі. Викладачі максимально намагалися допомогти: вели лекцію по телефону, надсилали окремо завдання, щоб я не шукала їх на різних платформах та чекали, поки надішлю свої відповіді і після дедлайну.
     
    Звичайно, викладачі повинні підтримувати абітурієнтів, адже ніхто не винен, що трапилася така ситуація. Вони мають пояснити, як користуватися онлайн-платформами та де шукати матеріал - це і є правильно організована робота.
     
    - Для мене в дистанційному навчанні не було чогось важкого. Найбільша складність була в тому, що і викладачам, і студентам довелось опановувати її «на ходу». Тому часто виникали технічні проблеми: у когось слабкий інтернет, хтось не може увійти в відеоконференцію тощо. Доводилося шукати вихід із таких ситуацій: працювати індивідуально, знаходити спосіб зв’язку, який був би доступний усім тощо. Як наслідок – навчання займало набагато більше часу, ніж зазвичай. Ще один суттєвий мінус дистанційного навчання – в тому, що протягом семестру не вистачило обговорень, дискусій. А це важливо в теоретичній підготовці.
     
    Цього року студенти вперше захистили бакалаврські проекти в режимі онлайн. На спеціальності «Журналістика» бакалаврська робота полягає в розробці журналстських проєктів (інтернет-ЗМІ, лонгрідів, журналів тощо), тому презентація їх онлайн, вважаю, не викликала труднощів у студентів. З теоретичними іспитами складніше, тому тут доводилося експериментувати, - коментує викладач факультету філолгії та журналістики ЦДПУ імені Володимира Винниченка Роман Пикалюк.
     
    Нарешті, екзамени залишилися позаду, а студенти-бакалаври готуються до канікул. Якщо епідеміологічна ситуація в Україні буде стабільною, то вже першого вересня всі ВНЗ відновлять свою роботу. Тому, відпочивши, абітурієнти знову відчують атмосферу студентського життя.
     
    Христина Ковалевська