Що важливе у роботі - думка кропивничан (СОЦОПИТУВАННЯ)

  • 23 квіт. 2020 11:02
  • 1221
    • Новина Що важливе у роботі - думка кропивничан (СОЦОПИТУВАННЯ) Ранкове місто. Кропивницький
     
     
    Робота з дому, відпустка за свій рахунок, масові скорочення, погіршення ситуації у підприємствах/компаніях — саме це зараз переживає людство. Вже під час карантину щодня до Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості звертається більше ста кропивничан, які оформлюють статус “безробітний”. На що звертають увагу потенційні роботодавці та що важливо знати під час пошуку нової компанії, дізнавалася журналістка “Утреннего города”.
     
    Глобальна фінансова криза 2020 року розпочалася ще у лютому. Експерти називають її найгіршою з часів Великої депресії та кризи 2008 року. Україна вже відчула невеликі наслідки кризи. Один з яких — безробіття. Прес-служба міськрайонного центру зайнятості зазначає, що зараз найбільш затребуваний робочий клас:
     
    — Потік людей великий, наші спеціалісти зараз працюють більше, ніж до карантину. Щодня вісім працівників реєструють понад 100 кропивничан, зазвичай було близько 28. В основному найбільш поширені вакансії — робоча сітка, так би мовити. Нам телефонують ті, хто дійсно хоче знайти роботу, а не просто отримувати фінансову допомогу. 
     
     
    HR-менеджерка в ІТ-компанії “EVNE Developers” Аліна Маркіна розповіла, що працює у сфері дотичній до роботи з людьми вже два роки, а тому виокремила основні позиції, на які дивляться роботодавці: 
     
    — Перше, це професійні навички, досвід роботи та досягнення у визначеній сфері. Важливо, щоб потенційний працівник орієнтувався у своєму досвіді і міг детально розказати про нього. Друге, але не менш важливе, це soft skills (м’які навички), які зараз майже рівноцінні з професійними. Вміння працювати в команді, навчатися весь час, добре комунікувати — це не пусті слова під час відбору, принаймні в ІТ-компанії. На прикладі “EVNE Developers”: ми одразу закінчуємо розмову із кандидатами, які дозволяють собі проявляти грубість чи неповагу до представника компанії. І загалом обізнаність в різних навичках (soft або ж професійних) — плюс як для компанії, так і для працівника. 
     
    На думку Аліни, більшість компаній, чиї працівники працюють удома, перш за все, звертають увагу на їхню самодисципліну. А ще — наскільки людина здатна не зникати з поля комунікації. 
     
    — Це ключовий аспект на рівні з професійними навичками людини. Адаптивність до викликів та загальна обізнаність в онлайн-програмах, які допомагатимуть бути на зв’язку під час робочого дня і не зникати — теж досить важливі нові вимоги.
    Середньориночна ціна на кандидата впала. Багато компаній проводять масові скорочення працівників, через це ринок переповнений на кадри. Люди погоджуються на пропозиції, які дешевше їхньої вартості, для того, щоб зберегти хоч якийсь достаток. Це вплине на вимоги під час відбору: кандидатів на одне місце побільшало, тому компанія може більш прискіпливо ставитися до потенційних працівників, — розповідає HR-менеджерка. 
     
    Більшість експертів й аналітиків, які досліджують ринок праці майбутнього, стверджують, що у прогресивних компаніях при прийомі на роботу рекрути не дивляться на наявність диплома магістратури або аспірантури. На їхню думку, куди важливіше — досвід, навички професійні й особистісні. 
     
    Редакція “Утреннего города” вирішила запитати думку кропивничан, наскільки важливо мати диплом магістра. Ми провели соціологічне опитування у найбільш популярних групах у Facebook “КіровограUA” та “Первая городская газета”. Результати висвітлені на інфографіці. 
     
     
    — Всіх підряд на роботу не беруть. Роботодавці дивляться на професіоналізм, навички відповідно до посади, на яку претендує людина, та досвід роботи. А головне — бажання працювати, — розповіли у міськрайонному ЦЗ. 
     
    — Скажу страшну річ: в ІТ-сфері не дивляться навіть на наявність рівня бакалавра. Я навчаюся на спеціальність “Право”, але працюю у сфері управління персоналом, і все, що знаю про цю сферу, отримала під час роботи в ГО, на курсах і вже безпосередньо на роботі. Для мене особисто при відборі важливіше, щоб людина хотіла вчитися, проходила курси, вдосконалювала себе, ніж наявність диплому за профільним напрямком. Але це також особливість ІТ-сфери: державні університети не встигають за трендами та змінами, тому людина, яка провела 4 роки в університеті і не проходила курси, конференції, не отримувала досвід у реальній компанії, має лише “базу” (яку можна було б отримати набагато швидше) і три вагони неактуальної інформації, яка ніколи не знадобиться на практиці.
     
    Кожного разу, коли я бачу магістра, то думаю: “Ого, у цією людини, напевно, неймовірні навички із запам’ятовування великого обсягу інформації, а ще є навик адаптивності і ведення перемовин”.  Це хороша школа життя, яка вчить вирішувати стресові ситуації, орієнтуватися в інформації, інколи публічно виступати. Але це саме на прикладі ІТ-сфери. Тому є і ті напрямки, де університетська освіта дає все для старту роботи, — поділилася роздумами Аліна Маркіна. 
     
    Крім пріоритетів також змінилися формати роботи та співбесід. Наприклад, брати інтерв’ю по Zoom (або іншому відеочату) чи письмово стало для журналістів нормою. Все більше героїв матеріалів наголошують, що це зручно, а часом і розвиває навички листування-письма. А це також може знадобитися на роботі. Із погоджується й пані Аліна. 
     
    — Якщо говорити про співбесіди, то це 100%-й онлайн-процес. Всі фізичні зустрічі замінюються дзвінками та відеочатами. Самі питання не змінилися. Єдине: тепер при відборі ще більш важливо перевіряти всі соціальні мережі потенційного працівника: наскільки висока активність у робочі години в соціальних мережах. Якщо людина витрачає багато робочого часу на публікацію постів, коментування величезної кількості дописів інших користувачів, то виникають питання про продуктивність цього працівника та виконання робочих обов’язків. 
     
    HR-менеджерка також розповіла, що в умовах карантину працівники намагаються зберегти зв’язок із компанією: дзвінки, різні конкурси, челенджі, постійні намагання підтримувати комунікацію і відслідковувати рівень продуктивності один одного. Крім цього компанія намагається дбати та бути у курсі фізичного, соціального й емоційного стану своїх працівників:
     
    — Для збереження активності людей важливо розуміти, як вони справляються зі своєю роботою з дому і як вони при цьому почуваються. Якщо і з тим, і з тим все нормально, то проблеми навряд чи будуть. Якщо є проблеми, то онлайн-зустрічі і допомога керівника розібратися із задачами, які заважають, зазвичай допомагає.  Після карантину у нас все повернеться на свої місця, я думаю. Єдине: закріпиться можливість працювати інколи віддалено, якщо продуктивність людини під час карантину не падала. Іншими онлайн-можливостями ми користувались і раніше, тому, можливо, робитимемо це ще частіше. 
     
    Частина кропивничан впевнені, якщо говорити глобально, то більшість бізнесу вийде в онлайн. Натомість ті сфери, які будуть необхідними завжди (медицина, продукти харчування, поштові послуги, сільськогосподарська діяльність), почнуть замислюватися над розвитком компаній. А більшість держустанов уже спростили деякі процедури: 
     
    — Все зміниться. У нас навіть підходи до реєстрації змінилися — значно спростили процедуру. Зараз нам надсилають два бланки і то, не завжди правильно заповнені. Після карантину ці люди мають принести офіційне підтвердження, що вони дійсно втратили роботу. Інакше ту фінансову допомогу, яку зараз отримують від держави, доведеться повернути. Наш ЦЗ став більш відкритим — сторінка у Facebook, інформативні статті тощо. Процес трудовлаштування продовжує працювати дистанційно, — прокоментували у міськрайонному ЦЗ, 
     
    — Весь світ добряче “трухонуло” за цей час. Компанії, навіть яких не сильно зачепило, задумаються: “Хм, а що ж мені змінити, щоб якщо неочікуваний сюрприз повториться, то ми залишилися на плаву?”. Тому неодмінно буде зміна у бізнес-процесах багатьох компаній. Сервіс від компаній покращиться, адже наразі йде бороться за кожного клієнта, у якого і так закінчуються гроші, тому будь-який момент дотику з відвідувачем має бути краще, щоб він повернувся ще раз. Навик “адаптивності” стане ключовим для компаній та працівників різних сфер, адже по факту “у руля” залишаться лише такі, — сказала наприкінці розмови Аліна Маркіна.
     
    Летиція Курята