Як самоорганізувати дітей під час карантину: поради кропивницької психологині

26 марта 2020 15:56 200 0 Общество
Як самоорганізувати дітей під час карантину: поради кропивницької психологині
 
Діти, уроки і карантин: лайфхак із самоорганізації 
 
Карантин до невпізнання змінив життя багатьох із нас. Після радісних криків «Ура, свобода!» ми зрозуміли, що опинилися в новій реальності, до якої ми повинні пристосовуватися, виробляючи нові правила, нові активності, новий стиль життя. 
Наші діти потрапили в цю реальність зі старою і неабияк набридлою їм місією: вчитися. І що ж робити, якщо з ранку в Вайбері турботлива рука вчителя вже «нарізала» купу завдань, але ліжко тягне полежати в ньому подовше; смартфон вабить новими подвигами в Майнкрафті та Броустарз; з кухні підморгує вазочка з печивом і цукерками, а в Тік-ток уже з ранку намітилася своя цікава метушня? 
 
За два тижні цієї невтішної свободи у мене виникли свої секрети і міркування стосовно самоорганізації та організації дітей, якими хочу з вами поділитися.
 
 
 Отже, поїхали!
 
Перше і найважливіше завдання зранку – це життєва активізація. Рівень нашої активності вранці дає мозку сигнал про те, як слід провести цей день. У тому минулому, докарантинному житті, ми схоплювалися з ліжка, в швидкому темпі виконували всі нехитрі ранкові ритуали і вибігали з дому, отримуючи при цьому частку гормонів корисного стресу, який заряджав нас на подальшу активність. Звичайно, відмінно нікуди з ранку не поспішати, але мозок тоді отримує сигнал про те, що так само мляво і неквапливо може проходити весь день. Тому важливо винайти свої способи активації і себе, і дитини. Ними можуть бути зарядка, танці, вихід на свіже прохолодне повітря (на балкон, наприклад, або просто під відкрите вікно), обливання водою. 
 
Ще один секрет, який я для себе засвоїла і навчила Поліну – це перевдягання в інший одяг. Це також допомагає зібратися. Щоб мотивувати дітей так чинити, розкажіть їм цей секрет нашого мозку, заодно і збагатите їх корисними знаннями.
Друге завдання – це структурування дня. Для когось важливий погодинний розклад, а для когось – орієнтовний план того, що сьогодні потрібно буде зробити. Докарантинне життя дітей було чітко розписане, причому найчастіше не ними самими. У нинішніх умовах у дітей з'явилася можливість бути більше включеним в свою життєтворчість. Чим старше і організованіше дитина, тим більше ми передаємо їй повноважень з планування. 
 
 
Звичайно, в план обов'язково включати справи на благо сім'ї. У такий складний час ми справляємося і долаємо труднощі разом, і діти – повноцінні члени нашої команди. Дуже важливо заохочувати дітей на якісь нові активності навіть у комп'ютерному світі: нові курси, нові тренування, нові завдання. Здорово, якщо ми їм показуємо приклад і теж щось для себе шукаємо.
Третє завдання: знайти оптимальний рівень контролю за дитиною. Це така залученість в її справи, в результаті якої вона одночасно і відчуває підтримку від батьків, і стає більш самостійною. Помилкою є як постійне спільне сидіння над уроками разом з дитиною, так і повне зняття контролю над результатами. 
 
Колись для альтернативної школи я запропонувала виділити чотири рівня організованості дитини.
 
Перший рівень: дитина сидить над уроками тоді, коли ви над ним сидите, якщо пішли – вона нічого не робить. 
 
Другий рівень: дитина в змозі самостійно зробити завдання (або частину завдання), а потім ви повинні у неї перевірити і допомогти перейти до іншого завдання.
 
Третій рівень: дитина в змозі зробити все домашнє завдання. 
 
Четвертий рівень (космічний): вона не тільки робить завдання, а ще й сама шукає до уроку додатковий матеріал. Ваше завдання – поступово піднімати дитину від нижчих рівнів – до більш високих. Про те, як це робиться, я розповім на окремому безкоштовному вебінарчику.
 
 
Карантин – це нелегко, але і ми, і наші діти можемо вийти з нього з новим досвідом, який змінить наше життя. Як це буде? Подивимося ... 
 
Я дуже сподіваюся, що в коментарях ви напишете свої секрети організації, і таким чином у нас створиться тут поле підтримки і обміну інформацією. Тільки цур не знецінювати поради один одного: щось діє, а щось ні, адже всі ми індивідуальні.
 
Стаття написана в рамках проекту «Активні батьки Кропивницького», який реалізує ГО «Батьківська рада Кропивницького» за підтримки Європейського Фонду за демократію (European Endowment for Democracy).
Інга Кузнєцова 
 
Фото з Фейсбук-сторінки надані автором 
 
Читайте також: Як кропивницькі гімназисти навчаються під час карантину.
 
Комментарии
Ничего не найдено.

Оставить комментарий