Кропивницька психологиня радить, як організувати роботу вдома під час карантину

  • 19 бер. 2020 15:01
  • 1044
    • Новина Кропивницька психологиня радить, як організувати роботу вдома під час карантину Ранкове місто. Кропивницький

     

    Будь-який фрілансер стикався з проблемою: вдома працювати важче, ніж в офісі, - вважає психологиня Юлія Головкіна, яка мешкає у Кропивницькому.

    Вона дає власні поради про те, як організувати робочий процес удома під час вимушеної ізоляції. Ці рекомендації також можуть стати у пригоді фрілансерам та людям, котрі займаються індивідуальною діяльністю.

    Удома занадто багато відволікаючих чинників: диван тягне полежати, серіал тягне подивитися, комп тягне... Ні, не працювати звичайно, грати!

    Якщо ви жінка, то все ще гірше – тягне прибрати, пропилососити, помити. Витерти... приготувати. І хоча вдома все майже ідеально, але коли «збігаєш» у домашню роботу, це якось спокійніше, ніж у гру або фільм.

    У підсумку робота не робиться.

    І якщо ви завжди мріяли жити так, щоб над вами не було начальства, - вітаю! Ось воно! Начальства немає, і толку немає теж.

    Ну, може і є, але не такий, як міг би бути. Адже ви щось про себе знаєте, що ви талановитий, працездатний, креативний і т.д. Але, як виявляється, малоефективний, якщо над вами не вартує шеф із палицею.

    Про опір, про крастинацію тощо. Написано багато, я тут збираюсь не мудрувати, як зазвичай, а ощасливити вас конкретними порадами.

    Я сама придумала цю систему і вона у мене працює, не бачу причин, чому б у вас не спрацювала.

    Скільки ви хочете працювати в день? Я хочу чотири години. Більше не хочу.  Хіба що натхнення нагряне, але тоді хто за часом стежить?

    Отже, ці чотири години я розбиваю проміжками, в які роблю те, що хочеться – їм, сплю, читаю, розмовляю по телефону.

    Встаю коли хочу (втім, може, деяким потрібен будильник, тут кожен вирішує сам). Зранку йога, медитація. Пробіжка, прогулянка – за смаком. Сніданок.

    Робочий день починається об 11.00. Перша година – термінові справи до 12.00. Друга година – важливіі нетермінові.Третя година – вивчення нового (взагалі не терміново). Четверта година – резервний час.

    Перерви робіть великі. В кінці кожної робочої години урочисто пишіть в блокноті, що робили, ставите знак оклику і смайлик. Берете пиріжок з полки – хваліть себе за організованість, креативність або що там у вас актуально.

    До речі, якщо година минула, а справа, яку ви робите, ще недороблена, сміливо кидайте! Через добу доробите. Хіба що аж надто захопилися.

    Якщо захопилися і дуже вже тягне продовжити, не відмовляйте собі в задоволенні попрацювати!

    Сенс системи в тому, що з внутрішньоюдитиною (підсвідомістю) простіше домовитися, коли робота буде тривати лише годину (привіт, школа!).

    А потім можна відпочити. Опору і прокрастинації менше.

    Важливо два рази в тиждень – можнасуботу та неділю, можна інші дні дати собі повний розслабон. До речі, якщо ви в момент розслабону раптом захопитеся роботою, не забороняйте собі! Заохочувати себе роботою дуже навіть креативно!

    Ця система не підходить тим, хто і так живе в жорсткому розкладі і цейтноті. Цей пост їх тільки розлютить, зрозуміло чому. До речі, я в ці чотиригодини не внесла свою основну роботу – консультації та семінари. Знаєте чому? Мені подобається це робити, і мене не напружує.

    А те, що напружує – рутина ведення сайту, написання та оформлення статей, наведення порядку в архівах, дописання недописаннного, вивчення нового та інше… І все те, що начебто необов'язково, і можна зробити завтра, краще все-таки робити хоч потроху, але щодня.

    Якщо ви протримається так сім днів, звичка вкоріниться. Її звичайно, потрібно ще поливати і підгортати, і краще протриматися 21 день, тоді, кажуть, укоріниться на всі сто.

    Юлія Головкіна, психолог

    Читайте також:  Як громадянам реагувати на фейки