Андрій Райкович: «Фальстарти до добра не доводять»

  • 21 груд. 2019 09:18
  • 1901
    • Новина Андрій Райкович: «Фальстарти до добра не доводять» Ранкове місто. Кропивницький
     
    Про об’єкти будівництва наступного року, набережну та центральну площу Кропивницького, дороги, тепло, воду та майбутні вибори говорив міський голова Андрій Райкович під час публічного звіту за 2019 рік. 
     
    Не обійшлося без згадувань про розбирачів і паліїв комунального майна та поради від «небайдужих», яких до місцевої влади, за словами її очільника, надходить куди більше ніж фахових пропозицій. 
    Наочне
     
    Щоб не казав про зроблене за рік міський голова під час звіту, найбільший вартий уваги результат, звісно, «на табло» – те, що може побачити й «помацати» кожен кропивничанин. 
     
    У 2019­му це нова арка на Левитського та нова вулиця Кропивницького – два проєкти, на які чекали ще за радянських часів, закінчення ремонту «полтавського мосту», що 15 років був аварійним, нова Полтавська, та ще зо два десятки відремонтованих вулиць. 
     
    Це здана дев’ятиповерхівка на Жадова, вперше за роки незалежності збудована коштом міського бюджету, – кран, за словами Райковича, вже переїхав на сусідній будівельний майданчик. Це ще шість тролейбусів з автономним ходом. Тепер їх 11 на нових маршрутах №5 і №7, і 64 одиниці сучасного комунального транспорту в цілому, ще 5 автобусів заплановано придбати в наступному році…
     
    – На моєму робочому столі – і Балашівський міст, і передпроєктні нариси площі Героїв Майдану, і кілька варіантів модернізації тепла, і Центральний сквер, і дитяча поліклініка (№1 біля «Зоряного». – Авт.), і Ковалівський парк, і Музейна площа (робоча назва проєкту реконструкції скверу біля Краєзнавчого музею, так званих «пантер». – Авт.). В нас багато об’єктів, які потребують ремонтів, а значить – великих капіталовкладень, – зазначив міський голова. 
     
    Серед озвучених планів на 2020-­ий – ремонт дороги на ще одній важливій магістралі, вулиці Вокзальній. Щоправда, водночас треба разом з поліцією вирішити питання з рухом зерновозів до та від розташованого поруч масложиркомбінату, інакше ремонтувати – марна праця. Також в пріоритетах закінчення ремонту Полтавської на відрізку від Васнецова до Об’їзного з розширенням проїжджої частини, Академіка Корольова, з’єднання Лелеківки з Балашівкою, магістралі між спальними мікрорайонами і в цілому канали трафіку між околицями та центром.
     
    Заочне
    Втім, чимало важливого відбувається й поза оком звичайного перехожого. Цьогоріч зроблено важливий крок у справі впорядкування системи опалення міста – з п’ятнадцятирічної оренди повернули найбільше комунальне підприємство галузі «Кіровоградтепло». Його знаходження в приватних руках міський голова назвав головним, що стримувало процес теплової модернізації Кропивницького.
     
    – П’ять солідних експертних груп, аж до академічних інститутів і комунальних академій, моніторили наше місто, у всіх є різні думки, у всіх своє бачення, свої пропозиції, як привести до відповідності сучасним вимогам систему теплопостачання, – пояснює Райкович. – Ми не сидимо на місці, дозволи (на встановлення автономок. – Авт.) почали роздавати з подальшим відключенням по стояках, під’їздах, будинках. Відрізано вже більше 40 багатоповерхівок, повністю переведено на автономне теплопостачання. Це крапля з півтори тисячі будинків, але це перші кроки, які зроблено. Прийнято програму допомоги малозабезпеченим родинам, які залишилися в кожному будинку по 1­2 квартири, щоб встановити автономне опалення. Реконструйовано котельню в селищі Новому, виділено з бюджету 16 мільйонів, прокладено нові мережі. 
    За  кошти місцевих та  міжнародних інвесторів у 2019­му впроваджено енергосервіс ще в шести міських дитсадках, школі №4, першій дитячій поліклініці та в СМЧ №19 («рудівська» лікарня. – Авт.), проведена теплосанація найбільших навчальних закладів. Мова, зокрема, про заміну дверей та вікон на енергозберігаючі, встановлення теплопунктів, які автоматично регулюють подачу тепла залежно від погодних умов. Нова модульна котельня обігріває школу №17 та три дитсадки поблизу. Всі новобудови – від житлового будинку до пологового та амбулаторій, здаються вже з сучасним тепловим господарством. 
     
    Тим часом, тільки в 2019­му місто витратило майже 6 мільйонів власних коштів на будівництво зовнішнього водопроводу по Львівській та новий каналізаційний колектор, який проходить під Левитського та Ельворті від Братиславської до Чикаленка.
     
    – Я глибоко переконаний, що в обласному центрі, де проживає 230 тисяч населення, має бути значно краще водопостачання. Нинішні комунальні мегапроєкти не здатні ефективно працювати на користь громади. Ми обов’язково в цьому питанні будемо послідовними… Але вимога до якості питної води залишається, вимога до якості водопостачання залишається, – нагадав обласним комунальникам міський голова. 
     
    Ще закадровий момент – безпека, якою в Кропивницькому опікується не лише поліція. Наразі на ключових позиціях лише у поточному році містом встановлено вже 81 сучасну камеру спостереження з розпізнаванням облич та автомобільних номерів. З останніх новин – встановлені особи тих, хто просто на очах у перехожих розібрав нову зупинку біля Центрального ринку. Судячи з озвученого, вони мають­таки відношення до підприємницьких кіл.  
     
    – Ми знаємо вже прізвища цих негідників і піддамо громадському осуду дії цих людей. Я думаю, що їм не буде місця в торговельному середовищі, в бізнес­середовищі в нашому місті, – зазначив Райкович. – У парку Перемоги, частину якого вже теж реконструйовано, не встигли встановити нові контейнери для сміття, їх вночі спалили… Вони ж гроші коштують, і чималі. Сумно й прикро.  
     
    Про піар
    Відповідаючи на запитання журналістів, міський голова прокоментував і питання реконструкції набережної Інгулу, навколо якого останнім часом знову нагнітається штучний ажіотаж. Тим часом, підготовлений та доопрацьований відомим архітектором Володимиром Раком проєкт в стадії техніко­економічного обґрунтування пройшов вже другу експертизу. Попередній розрахунок вартості трьох кілометрів від Михайлівської до Вокзальної з обох боків Інгулу – більше 200 мільйонів.
     
    – Тому що набережна – це не доріжки, не велодоріжки, не спортивні майданчики, – наголосив Райкович. – Набережна – це надскладні інженерні комунікації, які з’єднують одну й другу частину міста… Це безпосередньо реконструкція, якщо хочете, русла річки, це також серйозне питання.
     
    Він навів приклад скверу Шевченка, у якому цьогоріч зробили нові доріжки, підхід до пам’ятника, встановили ліхтарі та кілька лавочок – роботи вартували більше 1 млн грн. Притому, що площа скверу зовсім невелика, під ним не залягають жмути мереж, а окремі його шматки ніколи не були приватизовані – на відміну від землі в березі Інгулу, яку частково роздали в приватні руки попередні каденції міської влади.
     
    – Якщо стоять питання: дороги, міст, арка, теплоенергетика чи набережна, відповідь зрозуміла, на поверхні... Якщо на ваги поставити пріоритетність, що би я рекомендував першочергово робити, то в нас є обличчя, обличчя кожного обласного центру – центральна площа, – наголосив Райкович. – Ми повинні були б відремонтувати капітально цю площу, вона «проситься». А потім поетапно ремонтувати набережну... Можна багато піару зробити, але я би вклонився низько в ніженьки тій особистості, яка так просто, як телепає язиком, зробила б цю роботу. 
     
    Нарешті, про другий термін. Чинний міський голова Кропивницького ще не вирішив, чи буде брати участь у виборах, які мають відбутися восени майбутнього року. Каже, зарано.
     
    – Фальстарти до добра ніколи нікого не доводять… Я особисто і амбітні молоді спеціалісти, які зі мною працюють в команді, нам є над чим працювати, – наголосив Райкович. – Ми прийняли рішення служити громаді міста незалежно від посад, які будемо займати. 
     
    Андрій Трубачов