Індивідуальний підхід та перспективи: чого очікувати від кар’єрних радників, механізми їхньої роботи та сподівання

  • 9 вер. 2019 12:13
  • 2122
    • Новина Індивідуальний підхід та перспективи: чого очікувати від кар’єрних радників, механізми їхньої роботи та сподівання Ранкове місто. Кропивницький
     
    З початку цього року державною службою зайнятості впроваджено в роботу інститут кар’єрного радника, який дозволяє забезпечити індивідуальний підхід до кожного клієнта служби зайнятості, якісне надання послуг із планування кар’єри з урахуванням потреб роботодавців та можливостей шукачів роботи.
     
    Кар’єрний радник – це фахівець служби зайнятості, який надає послуги особам, які шукають роботу та безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх якнайшвидшого працевлаштування.
     
    При зверненні осіб, які шукають роботу, до служби зайнятості з метою визначення їх потенціалу та мотивації до працевлаштування, кар’єрним радником здійснюється профілювання.
     
    За результатами профілювання відповідно до ступеня мотивації та можливостей працевлаштування (наявність затребуваної професії, досвіду роботи, вмінь, навичок, відповідність професійних якостей вимогам ринку праці), шукачі роботи розподіляються на п’ять профілів. І вже на основі цих даних кар’єрний радник спільно з особою складають індивідуальний план працевлаштування або надання послуг.
     
    Такий план є спільною програмою дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного, в якому визначається обсяг та види адресних індивідуальних послуг для повернення особи на ринок праці.
     
    Серед основних функцій кар’єрних радників:
    • первинне та поглиблене профілювання осіб, які шукають роботу, та безробітних для оцінки можливості їх працевлаштування з урахуванням кваліфікацій та навичок (профілювання здійснюється шляхом анкетування безробітної особи);
    • складання разом із безробітною особою індивідуального плану працевлаштування;
    • надання інформації, здійснення організації активних заходів для працевлаштування клієнта шляхом аналізу потреб та можливостей осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних щодо працевлаштування.
     
    Однією із головних засад роботи з клієнтами є адресний підхід у наданні соціальних послуг, виходячи з індивідуальних потреб, вимог та можливостей шукачів роботи і роботодавців. При цьому особлива увага приділяється тим категоріям населення, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, особам з інвалідністю, внутрішньо-переміщеним особам, учасникам бойових дій та ін.
     
    Кар’єрні радники допомагають клієнтам усвідомити сильні особистісні якості особи, визначити наявні конкурентні переваги, здібності й навички, підтримують у прийнятті рішень, пов’язаних із кар’єрою, зокрема шляхом навчання, та визначають необхідні заходи, які будуть сприяти якнайшвидшому працевлаштуванню безробітних.
    Так, з початку поточного року за допомогою спільної роботи  кар'єрних радників Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості і шукачів роботи 1649 осіб отримали підходящу роботу.
     
    Заступник начальника відділу організації
     працевлаштування населення  Влада Рашевська