Олександр Цертій знає, як розв’язати клубок проблем у сфері ЖКГ Кропивницького

  • 16 лип. 2019 12:10
  • 1296
    • Новина Олександр Цертій знає, як розв’язати клубок проблем у сфері ЖКГ Кропивницького Ранкове місто. Кропивницький
    Політична реклама
       Питання благоустрою та належної якості послуг у сфері житлово-комунального господарства, напевно, завжди було актуальним для українців. Не є виключенням і мешканці нашого міста, Кропивницького. На регіональному рівні досить давно існують проблеми співвідношення завищених тарифів за спожиті послуги та низької якості їх надання, підзвітності та прозорості в розподілі бюджетних коштів, розпорядження комунальним майном, діяльності комунальних підприємств тощо. Останні, наприклад, мають працювати на задоволення потреб і інтересів громади, проте доволі часто перетворюються на закриту для широкого загалу структуру, відносно чого у людей виникає чимало справедливих нарікань і запитань. Втім вплинути на ситуацію жителі практично не можуть. Не завжди до пропозицій містян дослухаються чиновники і депутати, доволі часто в одноосібному або кулуарному порядку виділяючи бюджетні кошти на ті об’єкти, які вважають за потрібні.
     
        А як громаді виконувати Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 2015 року, де чітко визначається, що за стан багатоквартирних будинків відповідають самі мешканці – співвласники будинку? При цьому в документі не пропонуються дієві механізми співпраці мешканців та влади щодо вирішення проблем благоустрою, а майно співвласників здебільшого знаходиться в незадовільному стані, попри норму закону про обов’язок колишнього балансоутримувача провести його капітальний ремонт…
     
       У Кропивницькому голова фракції ВО «Батьківщина» в міській раді Олександр Цертій доклав немало зусиль для того, аби такі болючі й актуальні питання для територіальної громади міста конструктивно і вчасно вирішувалися. Депутат, разом з громадськими організаціями, розробив положення щодо впровадження незалежних наглядових рад з представників громади при комунальних підприємствах, котрі б системно і глибоко контролювали роботу останніх та робили результати їхньої діяльності більш відкритими і прозорими для суспільства. Олександр Цертій також напрацював пакет документів, який передбачає значне підсилення ролі територіальної громади міста у розподілі бюджетних коштів, здійснення кроків для врахування побажань і пропозицій людей відносно формування галузевих програм і об’єктів, на які будуть виділятися кошти з міського бюджету. З цією метою головою фракції та усією міською командою ВО «Батьківщина» було реалізовано проект «Бюджет громади», який дав можливість визначити загальноміську проблематику й окреслити найважливіші проблеми в розрізі кожного мікрорайону.
       -  Лише дослухаючись до думки жителів і знаючи про конкретні першочергові проблеми, які хвилюють громаду та потребують негайного вирішення, можна ефективно використовувати бюджетні кошти та дбати про благоустрій міста, а відтак – добробут людей, – переконаний Олександр Цертій.
     
       Керуючись принципом «слово за громадою, а дія – за депутатами», голова фракції ВО «Батьківщина» у Кропивницькому був ініціатором численних програм, проектів рішень і «круглих столів». На цих заходах Олександр Цертій презентував розроблену ним «Програму виконання доручень виборців». Основна мета - залучення громади до процесу прийняття рішень стосовно того, куди на мікрорайонах міста спрямовувати бюджетні кошти, в які сфери і галузі (мова йде не лише про ЖКГ та благоустрій), які роботи і на яких об’єктах там проводити, в якій черговості і в які терміни.
     
       - Ніхто крім самих людей, що мешкають на певній території, не знає куди краще першочергово спрямувати кошти для вирішення найнагальніших і найактуальніших проблем. І депутати, частина яких може роками не з’являтися на своєму окрузі - для цього їм не потрібні. Їм потрібен дієвий і ефективний механізм виконання своїх доручень і вимог через спрямування відповідного фінансування з міського бюджету. Адже міський бюджет, комунальне майно – це власність територіальної громади міста, а не посадовців і депутатів, які до того ж, не завжди належно виконують свої представницькі повноваження, надані містянами.
     
       Однією з найбільш практичних ініціатив, яку пропонує впровадити Олександр Цертій, є програма співфінансування необхідних ремонтних робіт та заходів з енергозбереження, реконструкції і капітального ремонту у багатоквартирних будинках, яке має відбуватися переважно за рахунок коштів бюджету міста (на умовах 90% - кошти бюджету, 10% - кошти співвласників).
     
       Також Олександр Цертій займається розробкою програм залучення коштів з державного бюджету для реалізації масштабних заходів з енергомодернізації житлового фонду, інженерних мереж міста та комунікацій, що призведе до колосальної економії енергоресурсів та бюджетних коштів в майбутньому, а також дасть змогу містянам платити за комунальні послуги в рази менше. Для цього в першу чергу необхідно забезпечити фінансові потреби для повної реконструкції системи централізованого опалення в місті та переважної відмови від неї через застарілість, зношеність та недоцільність подальшої експлуатації в нинішньому вигляді через низьку ефективність та невідповідність сучасним вимогам з енергоефективності. При цьому передбачається забезпечити опалення бюджетних установ, організацій та багатоквартирних будинків через будівництво сучасних котелень (модульних, наземних, дахових, міні або компактних котелень тощо) або встановлення індивідуального (автономного) опалення приміщень та квартир для опалення будинків. Такий підхід дозволить мінімізувати втрати теплової енергії та не пошкоджувати в майбутньому дорожню інфраструктуру міста, як це відбувається зараз, через постійне латання дірок в багатокілометрових неефективних заржавілих теплотрасах, що прокладені в нашому місті.
     
       Депутат пропонує реалізувати й дієвий механізм залучення коштів для проведення капітального ремонту доріг у місті Кропивницькому. Для цього необхідно суттєво перерозподілити зарахування акцизного податку з пального - з державного бюджету на користь бюджетів місцевого самоврядування. Кошти, отримані від цього податку мають великою мірою спрямовуватися на відновлення дорожньої інфраструктури міст. Зараз місцеві бюджети отримують лише 13,44% цього податку, а з 2020 року зарахування цього податку до місцевих бюджетів взагалі не передбачено.
     
       Також Олександр Цертій вважає необхідним активно залучати інвестиційні проекти, спрямовані на модернізацію вуличного освітлення та впровадження ефективних заходів з енергозбереження - в тому числі через розширення системи Енергосервісу та залучення потенціалу енергосервісних компаній (ЕСКО). Для цього необхідно врегулювати певні моменти на законодавчому рівні.
     
       Територіальна громада у своїй більшості вітає подібні заходи. Очевидно, що механізми, які «запускають» процес реалізції вказаних вище ініціатив мають розглядатися на найвищому рівні – у Верховній Раді України. Але спочатку вони повинні туди потрапити. Сподіваємося, що налагодження взаємодії влади і людей буде  ефективним та принесе очікуваний результат.
     
    Андрій Клочек