Як на Сумщині об’єднання підприємців розвиває туристичний бізнес

  • 18 трав. 2019 09:02
  • 2266
  •  
    Перспективи туристичної галузі в Україні надзвичайно широкі, проте досі використано лише незначну частину наявних ресурсів. З майже півтори тисячі замків та палаців, які ще залишилися на території України, 90% перебувають у незадовільному стані. Інфраструктури бракує. Зелений туризм у багатьох регіонах і досі вважають дивною забавкою, яка не дає ані радості, ані прибутку. 
     
    Позиція держави в цій ситуації дещо непослідовна. З одного боку - представники центральної та місцевої влади розуміють, що в світовій туристичній галузі крутяться сотні мільярдів доларів і розвиток туризму дасть чималі надходження до держбюджету. У деяких країнах туристичний бізнес – головний наповнювач скарбниці. А Україна для цього має фантастичний потенціал: чи не кожен регіон нашої держави може похизуватися унікальною історією та особливими принадами для туристів. З іншого боку, підтримувати туристичну галузь урядовці не поспішають. Мабуть, через відсутність миттєвого зиску. 
     
    Самостійно розвивати туристичний бізнес окремим ентузіастам складно.
    Проте на Сумщині місцеві кмітливці згадали, що гуртом і батька легше бити, й вирішили втілити у життя цікаву ідею. За ініціативи співвласниці готелю «Старий Млин» у Недригайлові Ольги Прокопченко шість років тому було створено туристичний кластер «Посулля» – об’єднання активних громадян, які поставили за мету розвивати внутрішній та зелений туризм у рідній області. Сама Ольга стала його керівником.
     
    - Коли люди зупинялися в нашому готелі у Недригайлові, вони часто хотіли ще й щось подивитися, – розповідає Ольга. «Гостей зазвичай цікавлять визначні місця. І тоді я зрозуміла, що відвідувачам наших країв потрібно пропонувати більш креативний продукт. Так виникла ідея створення туристичного кластера. Ми зібралися в 2012-му. Організація народилася на Старий Новий рік, з Маланки на Василя. 
     
    Створення туристичного кластера потребувало копіткої роботи. Але, за словами Ольги Прокопченко, учасники об’єднання мали потужну шляхетну мотивацію. 
     
    - Ми прагнули це зробити, щоб згуртувати людей. Вони мають відчувати, що потрібні рідному краю: Недригайлову, Костянтинову, Пустовойтівці. Мають розуміти, що потрібні всій Україні, – підкреслює керівник «Посулля». 
     
    Сьогодні до кластера входять туроператор, державний заповідник «Посулля» разом з краєзнавчими музеями Недригайлова і Ромнів, готельний комплекс «Старий Млин», три садиби зеленого туризму і троє виробників продуктів: меду, овочів та фруктів. Таким чином гості можуть отримати повний пакет послуг: відпочити в чудовому місці, відвідати цікаву екскурсію, пройтися невідомими місцевими стежками, ще й скуштувати смачних та корисних еко-продуктів.
     
     
    Створення кластерів – напрочуд ефективний крок у туристичній галузі. Це дає змогу об’єднати підприємців різних напрямків для надання цілого комплексу туристичних послуг. Таке об’єднання допомагає створити нові робочі місця, розвивати ринок місцевої продукції, залучати інвестиції. На цьому наголошує Анна Тимченко, начальник відділу з питань культури, релігій та туризму Недригайлівської селищної ради Сумської області. 
     
    - Члени кластера представляють нашу громаду на всіх можливих форумах та заходах. І це дасть позитивні результати. Насамперед, зацікавлення інвесторів нашим чудовим краєм і туристичною інфраструктурою, – переконана Анна Тимченко.
     
    Якщо Ольгу Прокопченко можна назвати серцем проекту, то його духовним батьком є шанований на всій Сумщині Іван Оборовський, завідувач Недригайлівського краєзнавчого музею Державного історико-культурного заповідника «Посулля». 
     
    Він знає про рідний край усе і, навіть, трохи більше. Може розповісти чи не про кожен камінь на дорозі. За активної участі Івана Оборовського було створено туристичний маршрут протяжністю 100 кілометрів. Він починається в Недригайлівському районі, а закінчується в Роменському. На цьому маршруті є й перший у світі пам’ятник мамонту, і чотири старовинні церкви, і виставка картин місцевого художника Нестора Кизенка та й інші цікавинки.
     
    Розвиток туризму поблизу Недригайлова став можливий ще й завдяки практичній матеріальній підтримці місцевої влади. Як розповів заступник Недригайлівського селищного голови Валентин Акимов, сільська рада ухвалила програму розвитку туристичної галузі на період до 2020 року.
     
    - Ми ухвалили програму розвитку туризму на три роки. Для цього передбачили кошти в розмірі 450 тисяч гривень. Ці гроші підуть на благоустрій території, створення відповідних умов для відпочинку людей. Крім того розвиток туризму допоможе в створенні робочих місць, – пояснює заступник сільського голови.
     
    Кластер «Посулля» вже прославився своїми фестивалями. Лише на святкування Івана Купала зібралося 6 тисяч людей. Щороку влаштовують Недригайлівські вечорниці, святкують Масляну. В листопаді планують із розмахом відзначити день святого Дмитра. На кожному з цих свят відвідувачі можуть розважитися, скуштувати смачні страви та ще й долучитися до цілком екзотичних задоволень. Приміром, відпочити у бджолиному будинку, який є авторською розробкою члена кластера, пасічника Юрія Шаповалова. 
     
    - У такому будинку можна пройти особливий сеанс апітерапії. Потрібно просто дві години полежати на вуликах і бджоли своїм біополем зміцнять організм, – запевняє пасічник. 
     
    Туристичний кластер постійно розвивається й поповнюється новими ентузіастами. Приміром, колишній учасник АТО, захисник Донецького аеропорту Анатолій Свирид зараз всі сили віддає патріотичному вихованню. Він переконаний: Європу треба будувати в Україні, а не шукати її деінде.
     
    - Потрібно Європу будувати тут, а не йти кудись. Бо на такому шляху, доки дійдемо, можна втратити ту Україну, яка в нас ще залишилася. Саме в таких місцях є дух, дух України, – наголошує ветеран.
     
    Туристів на Посуллі щороку стає дедалі більше. Відпочинок у цьому краї залишає яскраві позитивні враження як у дорослих, так і в дітей. Туристів приваблює гарна природа, екологічні продукти та безліч цікавих розваг. 
     
    Внутрішній туризм – це не просто подорож, це ще й освідчення у любові рідній землі. А для іноземних туристів – це можливість дізнатися чимало цікавого про чудову країну з величною історією.
     
     
    - Головне – любити, любити край, де ти живеш, – каже Ольга Прокопченко. 
     
    - З цієї любові починається все. Бо коли ти любиш свою землю, то знаходиш найунікальніші можливості для того, щоб розвивати її. І з найменшого глечика в тебе постає велетенська амфора, про яку можна розповідати й показувати її. 
     
    В Україні є й значно масштабніші туристичні кластери. Але «Посулля» – ця дружна організація з Сумщини – підкорює наполегливістю, життєрадісністю та впевненістю у тому, що їхня земля процвітатиме й приваблюватиме тисячі людей на ще незвідані стежини.