Кропивницький: Стоматологиня Олена Журба переконана: бути лікарем їй призначила сама доля

  • 9 лют. 2019 09:09
  • 2580
    • Новина Кропивницький: Стоматологиня Олена Журба переконана: бути лікарем їй призначила сама доля Ранкове місто. Кропивницький
     
    Найбільша радість — здорові усмішки моїх пацієнтів, — Олена Журба
     
    У будь-якій професії найголовніше любити свою справу. А для лікаря — ще й відчувати: допомога людям його покликання, а не просто ремесло. Стоматологиня Олена Журба переконана: бути лікарем їй призначила сама доля. Адже народилася вона у Всесвітній день стоматолога, 9 лютого.
     
    Пані Олена займається стоматологією та естетичною медициною. Практикує з 2011 року, продовжуючи сімейний бізнес у приватній клініці. В інтерв’ю «Первой городской» лікарка розповіла про тонкощі своєї роботи та поділилася секретами здорової й красивої усмішки.
     
    — Пані Олено, розкажіть, як ви вирішили стати стоматологом?
     
    — Мої батьки пов’язані зі стоматологією. Тато мене часто в дитинстві брав із собою на роботу, тому в іншій сфері я себе не уявляла. Коли настав час вступати до вишу, подалася і на лікувальний факультет, і на стоматологію. Але все-таки обрала останнє. Мені подобається моя робота, люблю допомагати людям. Адже пацієнти звертаються не лише з міркувань естетики, у них є біль, якому хтось має зарадити. Моє завдання — не тільки подолати проблему, а й попередити ускладнення та рецидиви.
     
    — Що таке естетична медицина і чому ви нею вирішили займатися?
     
    — Це була моя мрія ще з університету. Мені хотілося не лише робити зуби своїх пацієнтів здоровими, а й створювати їм гарні усмішки. В цьому допомагає контурна пластика губ. Я пройшла навчання з ботоксу, мезотерапії та біоревіталізації. Перша процедура пов’язана зі збільшенням губ, дві останні — з покращенням стану шкіри обличчя. До мене звертаються дівчата, які мають асиметрію губ або дефекти міміки, жінки, у яких з віком з’являються зморшки на обличчі. Це все можна скоригувати уколами гіалуронової кислоти, прибрати друге підборіддя чи жирові відкладення на щоках, змінити форму носа чи створити гарну лінію нижньої щелепи. Іноді звертаються навіть хлопці, щоб збільшити скули.
     
    — На вашу думку, наскільки важливий психологічний момент у роботі з пацієнтом?
     
    — Я вважаю, що лікар і пацієнт повинні довіряти один одному. Перш ніж лікувати, я налагоджую контакт з людиною, розмовляю з нею, щоб вона не боялася. Тут головне донести, що лікар не хоче зробити боляче. До того ж зараз існує якісна анестезія. У мене були такі випадки, коли клієнти так рослаблялися, що засинали у кріслі.
     
    — Які ще новинки з’явилися у стоматології, окрім якісних анестетиків?
     
    — За останні роки стоматологія зробила великий крок уперед. Лікарі стали використовувати нові препарати та технології: 3D-друк, сканування, лазерне лікування. У майбутньому все це вдосконалюватиметься. Раніше були професійні стоматологи, але не було лабораторій для дослідження, якісної апаратури. Тому багато людей, які лікували зуби 20 чи 30 років тому, зараз мають загострення.
     
    — Напевно, і коштують нові послуги немало?
     
    — У приватній клініці ми використовуємо дорогі препарати, але справа не тільки в них. Я постійно відвідую тематичні семінари, конференції, з’їзди, вдосконалюю та оновлюю свої знання та навички. Моя мета — бути лікарем вищого рівня. Щоб, коли клієнт ішов до мене, він знав, що я пройшла навчання там і там. По суті, він віддає свої кошти за мої знання та вміння і отримує бажаний результат.
     
    — Чи важко поєднувати такий напружений графік роботи і родину?
     
    — Нелегко, тому що треба приділити час і дитині та чоловікові, і хатнім справам, і роботі. Часто доводиться їздити на семінари в різні міста. Тоді чоловік лишається з дитиною, і я маю змогу розвиватися у професійному плані.
     
    — З якими хворобами найчастіше до вас звертаються?
     
    — Найпоширеніша проблема — це карієс. Він виникає, якщо людина погано чистить зуби, шматочки їжі лишаються та викликають псування зубів. Якщо погано пролікувати карієс, є ризик розвитку пульпіту — запалення нерва. У міжсезоння, коли різко стає холодно чи спекотно, або ж при різкому перепаді температури в сауні в багатьох людей загострюється киста — гнійно-запальний процес. Також поширена проблема зубного нальоту, зубних каменів і, як наслідок, кровоточивості ясен.
     
    — Які щоденні звички можуть попередити ці захворювання?
     
    — В домашніх умовах стоматологи рекомендують вживати кальцій. Найкраще засвоюється той, що міститься у твердому сирі та яєчній шкаралупі. Перемелену шкаралупу із соком лимона корисно додавати в салати. Укріплює зубну емаль і кунжут. Обов’язково двічі на день чистити зуби. Зранку — щоб видалити бактерії, які розмножувалися вночі, і ввечері — щоб позбавитися від залишків їжі. Чистити зуби після кожного прийому їжі необов’язково, достатньо використовувати ополіскувач на основі трав і зубну нитку для профілактики.
     
    — Чи правда, що найгірший біль зубний?
     
    — Так, його можна порівняти хіба що з ампутацією ноги. Найгірше те, що він може виникнути абсолютно раптово. Щоб цього уникнути, слід раз на півроку проходити профілактику в лікаря. Він виконає санацію (лікувально-профілактичні заходи. — Ред.), зробить ренген та за необхідності призначить лікування. На жаль, більшість людей звертаються до стоматолога, коли біль вже нестерпний. Проте завжди краще попередити хворобу, ніж лікувати — і для здоров’я, і для гаманця.
     
    — Які можуть бути наслідки відтягування лікування?
     
    — Якщо не звернутися до лікаря протягом двох-трьох днів з появи больових відчуттів, можуть розвинутися ускладнення, наприклад, гнійний процес. Якщо епіцентр хвороби в нижній щелепі, може виникнути абсцес (гнійне запалення тканин. — Ред.) гортані та під’язикової області, який видаляється хірургічним шляхом. В деяких випадках доходить навіть до видалення зуба.
     
    — Які є труднощі у вашій роботі та що б ви хотіли у ній змінити?
     
    — Робота сама по собі нелегка, дуже втомлює великий потік клієнтів. Але змінювати нічого не хочу, лише вдосконалюватися. Я люблю свою роботу, для мене найбільша радість — це вдячність моїх пацієнтів та їхні гарні усмішки. Це чудово, коли, наприклад, приходить на прийом 25-річна дівчина, яка все життя соромилася своєї усмішки, а покидає кабінет вже без комплексів, обіймає і дякує. 
    Отож не затягуйте з лікуванням, вчасно проходьте профілактику і будьте здорові.  
     
    Наталка Нічишина