Як розвивається ринок бюджетних авіаперевезень в Україні?

  • 2 жовт. 2018 12:02
  • 900
    • Новина Як розвивається ринок бюджетних авіаперевезень в Україні? Ранкове місто. Кропивницький
     
    На початку вересня ірландський лоукост Ryanair здійснив свій перший політ із Києва до Берліна. Прихід найбільшої в Європі бюджетної авіакомпанії українці чекали вже давно, адже вона пропонує недорогі квитки і великий вибір напрямків для подорожей. Проте Ryanair не єдиний лоукост, який літає з України до ЄС за досить невеликі гроші. Куди і за скільки можуть вирушити українці, з’ясовували наші експерти. 
     
    Тонкощі лоукост перевезень
    Лоукост (англ. «низька вартість») – це авіакомпанія, яка пропонує невисокі ціни на квитки через відсутність додаткових послуг під час польоту. Як правило, лоукости здійснюють короткі рейси і передбачають тільки ручну поклажу. Великий багаж і харчування на борту можна докупити додатково за бажанням пасажира. 
    Зараз з України літає понад десять лоукостів: Wizz Air, Meridiana, Air Arabia, FlyDubai, Estonian Air, Aegean Air, Pegasus Airlines, GermanWings, AirBaltic, Vueling Airlines та Ryanair.
     
    Кожен із них має свою специфіку й орієнтується на конкретні країни. Так, наприклад, грецька авіакомпанія Aegean Air літає з Києва до Афін за 900-1500 гривень, а балтійська компанія AirBaltic – з Києва до Риги, Таллінна, Стокгольма, Гельсінкі, Осло, Копенгагена і Берліна, пропонуючи квитки у межах 1500-2000 гривень. 
    З жовтня регулярні рейси починає виконувати Ryanair. Він літатиме до Польщі, Німеччини, Литви, Мальти, Словаччини, Іспанії, Швеції та Великої Британії. Лоукост пропонує квитки від 600 гривень та часто оголошує розпродажі, на яких можна придбати квиток всього за 300 гривень.
     
    Найбільшим лоукостом в Україні залишається угорська авіакомпанія Wizz Air, яка літає із Києва, Львова і Харкова. Вона пропонує понад 20 напрямків з України у міста Польщі, Німеччини, Угорщини, Данії, Португалії, Естонії та Великої Британії. Ціни на квитки залежать від дати, дня тижня та завантаженості рейсу і коливаються у межах 500 до 1500 гривень. 
     
    За словами виконавчого віце-президента Wizz Air Стівена Джонса, у зв'язку з виходом на український ринок їхнього головного конкурента – ірландського перевізника Ryanair, зараз керівництво компанії замислюється про зниження вартості квитків для українців. 
     
    «Для нас головним є, щоб кожен літак з/в Україну був на максимум заповнений пасажирами, тому що кожне вільне місце – це втрачені можливості. Звичайно, на ціноутворення впливає як економічне ціноутворення, так і внутрішні можливості, і, звичайно, які ціни встановлюють конкуренти», – зазначив Джонс. 
     
    Експерти погоджуються, що прихід Ryanair стимулює український ринок авіаперевезень до змін. Наприклад, конкуренція вже змусила пожвавитись «Міжнародні авіалінії України», які запустили «лоукост тарифи» на ранню купівлю квитків. Голова ради «Всеукраїнського центру реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов переконаний, що компанії змушені не тільки переглядати свою цінову політику, а й підвищувати рівень сервісу. 
     
     
    Повітряні перспективи
     
    За даними Державної авіаційної служби, за рік пасажиропотік через українські аеропорти зріс на 26% – з 7 млн до 9 млн. Попри те, що левова частка від загальної кількості пасажирів прийшлася на київські аеропорти, летовища у регіонах також демонструють гарну динаміку. Так, наприклад, пасажиропотік у Чернівцях зріс на рекордні 53%, у Львові – на 47,7%, а у Запоріжжі – на 36%.
     
    Експерти погоджуються, що українці стали більше подорожувати завдяки безвізовому режиму, який запрацював влітку минулого року. Зважаючи на це, лоукости зацікавлені відкривати нові напрямки не тільки зі столиці. Так, Ryanair веде переговори з 5 українськими аеропортами, рейси у яких можуть бути запущені влітку 2019 року. Серед потенційних міст, якими цікавляться авіакомпанії: Харків, Одеса, Дніпро, Херсон та Вінниця. 
    «Я думаю, ми будемо розвиватися в Україні дуже агресивно і швидко нарощувати темпи своєї присутності на ринку», – розповідає представник лоукоста Майкл О'Лірі.
    Крім того, у планах перевізника розвивати в Україні ринок внутрішніх авіарейсів. Про це під час підписання контракту з авіакомпанією повідомив Президент України Петро Порошенко.
     
    «Звернувся до наших партнерів Ryanair із проханням проаналізувати і створити конкурентні можливості перевезень пасажирів всередині країни. Я також отримав дуже позитивну і схвальну відповідь», – поділився глава держави. 
     
    Експерти наголошують, що безвіз із Європою та зростання кількості бюджетних авіаперевезень є свідченням включення України до спільного європейського простору. Якщо ця тенденція продовжиться, то авіаперельоти в країні нарешті перестануть бути чимось привілейованим і стануть доступними все більшій кількості українців. 
     
    Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю