Маршрутки вже п’ять гривень, тролейбуси ще не 3,50

  • 18 лип. 2018 15:36
  • 2252
    • Новина Маршрутки вже п’ять гривень, тролейбуси ще не 3,50 Ранкове місто. Кропивницький
     
    10 липня виконавчий комітет міської ради Кропивницького погодив проект рішення стосовно підвищення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування м. Кропивницького. Відтепер кропивничани мають сплачувати п’ять гривень за проїзд у міських маршрутках, окрім 130-го, в якому гранична вартість зросла з чотирьох гривень до 4,5.
     
    Кропивницький не єдине місто, яке змінило тарифи перевезень пасажирів. Починаючи з грудня минулого року, така тенденція спостерігається у всіх обласних центрах України.
    Перевізники пояснюють, що за 2017 рік майже вдвічі зросли ціни на страхування автомобілів, проходження технічного контролю, зросла вартість шин, мастила, палива та підвищилася мінімальна заробітна плата.
     
    У міській раді Кропивницького запевняють, тариф повністю обґрунтований. Начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун повідомив те, що значна частина заробітку перевізників за день йде на заправку автомобілів та на ремонт запчастин.
    Підвищивши вартість проїзду, перевізники зможуть покращити і якість перевезень. Це буде й достатня кількість машин у вечірні години, і санітарний стан транспортних засобів, і естетичний вигляд. Перевізники повідомили, що підвищення ціни потрібне для того, щоб зробити необхідний комплекс робіт. А вартості 4,5  недостатньо, — запевнив Олександр Вергун.
     
    По Україні ціна на міські перевезення маршрутним таксі коливається від чотирьох до восьми гривень. Найдорожче проїзд громадським транспортом вартує у Києві — вісім гривень, у Дніпрі та Одесі українцям доведеться сплатити за проїзд сім гривень, Харків також платить сім, а за найдовший маршрут доведеться викласти вісім. По п’ять гривень мають сплачувати жителі таких міст, як Тернопіль, Житомир, Ужгород, Луцьк, Полтава, Запоріжжя, а відтепер і Кропивницький.
     
    - Столицю за приклад наводити не можна. Там інший рівень. Я говорив і ще раз скажу, що ніколи не потрібно порівнювати Кропивницький з іншими містами. Навіть якщо місто має таку ж кількість населення. Але ж скрізь по-різному заселені мікрорайони, різні маршрути, по-різному розташовані соціальні заклади, об’єкти промисловості тощо. Ті міста, де є велика кількість комунального транспорту, можуть стримувати перевізників, якщо вони намагатимуться зробити якийсь страйк  або відмовляться пускати машини на маршрути. У нас на сьогоднішній день теж є така можливість, але не в тій мірі, яка необхідна. Наше комунальне підприємство нині має на балансі 30 нових автобусів та 31 тролейбус, — додав Олександр Вергун.
     
    В управлінні транспорту та зв’язку міської ради Кропивницького повідомили, що в Олександрії та Знам’янці вартість проїзду вже тривалий час становить 5,5 грн.
     
    На противагу приватним перевізникам у Кропивницькому проїзд у комунальному транспорті залишився незмінним: автобуси — чотири гривні, тролейбуси — 2,5. Хоча, як зазначив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун, комунальне підприємство у Кропивницькому подало розрахунок на підвищення ціни на проїзд у тролейбусах та автобусах. За його словами, реально обґрунтований економічний тариф у автобусах далеко не чотири і навіть не вісім гривень. Тролейбуси ж у свою чергу вартуватимуть не дорожче, ніж 3,5 грн.
     
    Поки що у нас є можливість стримувати тарифи за рахунок міського бюджету. Але ж відбувається постійне подорожчання дизельного палива, на якому працюють автобуси. Та й електроенергія за останній рік подорожчала майже втричі. А з вересня місяця її вартість знову зросте.
     
    Більшість містян обурені підвищенням вартості проїзду до п’яти гривень у маршрутках і вважають його економічно не обґрунтованим, проте говорять, робити нічого — доведеться платити, адже комунальним транспортом не скрізь можна дістатися.
     
    Аліна Кулик 
     
    Нагадаємо: Найбільше кропивничани нарікають не на ціну, а на якість перевезень