Рубрика "Запитай у сусіда": Які дороги у Норвегії?

  • 18 трав. 2018 09:32
  • 1465
    • Новина Рубрика «Запитай у сусіда»: Які дороги у Норвегії? Ранкове місто. Кропивницький
     
    Які дороги у Норвегії? Чула, що в цій країні вони не просто якісні, а суперякісні. А нещодавно прочитала, що там навчилися робити дороги… з перероблених пластикових пляшок. Це насправді так? 
     
    Віра Арсенівна Бугаєнко,
     м. Олександрія.
      
    — Хоч Норвегія і не є членом Євросоюзу, автомобільні дороги тут справді відрізняються високою якістю, — розповідає Валентин Большов, який більше десяти років живе в столиці країни Осло. — Тут існують як безоплатні автомагістралі, так і платні дороги громадського користування. Норвежці вважають їх своїм національним надбанням. Платних доріг тут близько п’ятдесяти, майже половина з них облаштована шлагбаумами з електронними системами. Зупинився, розплатився за допомогою картки (тут стоїть спеціальний автомат) і поїхав далі. Дуже зручно. Фоторобот зчитує номери з вашої машини та зберігає їх у базі даних. До речі, українським туристам ця система також доступна, якщо в них є банківська картка Visa MasterKard. 
     
     
    Норвежці зазвичай купують абонемент, підписують контракт із обслуговуючим підприємством і їздять без зупинок. Плата з їхніх карток перераховується автоматично. Фірма також видає їм спеціальний пристрій для зчитування.   
    Якщо ж у вас немає ні контракту, ні картки Visa MasterKard, то в таких випадках можна розраховуватись у спеціальних контрольних пунктах. Там є каси або автомати, в які можна опустити монету і їхати далі. 
    Це дійсно дуже якісні дороги, по яких їздити — суцільне задоволення. І це дуже приємно як для самих норвежців, так і для туристів, які приїздять сюди з різних країн Європи та світу.
     
    Дехто з них сильно дивується, що до певних норвезьких міст в’їзд платний. Це коли туристи подорожують на авто. А от мотоциклісти можуть їхати без перешкод, бо з них плата за в’їзд не знімається. Місцева влада таким чином має достатньо грошей для утримування автомобільних доріг та їхнього ремонту. 
    Тут існує спеціальний блок під назвою Національні туристичні автодороги. Найбільш популярними з них є Дорога Тролів та Снігова дорога. Ними їхати варто ще й тому, що навколо відкриваються дуже гарні краєвиди. Іноді траса вихляє серед гір, як змійка, а потім кілька розгалужених «язиків» раптом сходяться в одному тунелі. Асфальтове покриття бездоганне, розмітка неначе вчора нанесена. Норвежці дуже пильно за цим слідкують. Проїхавши певну відстань, можна зупинитися у спеціальних зонах для відпочинку, там споруджені такі майданчики, де можна посидіти, постояти, сфотографуватися, випити кави й перекусить. Ну, і стенди з інформацією про туристичні пам’ятки тут стоять на кожному кроці. Так що можна читати й обирати, куди їхати далі. Тут зупиняються цілі групи туристів, байкери, велосипедисти, навіть цілими родинами подорожують на велосипедах.
     
     
    Вражають дуже охайні та чисті туалети вздовж траси. Всюди стоять сміттєві баки, вони також виглядають естетично, схожі на дерев’яні хатинки з дитячих майданчиків. Сміття ніде не валяється, тільки в баках.
    Буває, їдеш собі трасою, а на узбіччі мирно пасуться вівці, лежать, пощипують травицю. Так що треба їхати дуже обережно, щоб їх не налякати. 
     
     
    Що стосується доріг із переробленого пластика, то їх справді будують. Кажуть, що їхня міцність набагато більша, ніж у асфальту. Та й служать вони у десять разів довше за асфальт. 
    Взагалі норвежці, як і мешканці інших країн Євросоюзу, дуже «повернуті» на екології. Вони бережуть природу, дбайливо ставляться до своїх ресурсів і намагаються раціонально використовувати кожен клаптик землі. Мабуть, через це вони живуть у чистій і комфортній країні. А ідеальний стан доріг, на мою думку, є відображенням їхнього ставлення до себе, до природи і до життя. Навіщо марнувати його, якщо можна жити у щасті й комфорті?   
     
    Людмила Макей
     
    Фото з сайту
     https://venagid.ru
     
    Матеріали публікуються в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа». Проект реалізується за фінансової підтримки Агентства  США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора(ів).
     
     
    Нагадаємо: Велика дорога починається з першого кроку