Знайти все необхідне у телефоні — у Кропивницькому створили зручні електронні системи

  • 11 бер. 2020 14:05
  • 1327
    • Новина Знайти все необхідне у телефоні — у Кропивницькому створили зручні електронні системи Ранкове місто. Кропивницький
     
    Відтепер кропивничани можуть знайти будь-яке необхідне медичне обладнання чи товари місцевого виробника, записати дитину у перший клас або повідомити про проблему благоустрою прямо у своєму смартфоні. На початку березня у Кропивницькому презентували чотири електронні сервіси. Навіщо потрібні такі сервіси, як вони працюють, реакція на відкриті дані міської влади, а також про досвід інших міст дізнавалася журналістка “Утреннего города”.
     
    Відповідно до вимог чинного законодавства міська влада має відкрити певний перелік інформації. Два з половиною роки тому у Кропивницькому розпочалася ця процедура. За підтримки фахівців і тренерів представники міської ради вчилися працювати з даними, оприлюднювати їх тощо. Врешті-решт певний перелік відкритої інформації з’явився. В першу чергу, ці дані мають працювати на людей, а не бути просто табличкою даних.
     
    Наприкінці минулого року у Кропивницькому відбувся “SmartKropHakhaton”, на якому обговорили розвиток інформаційних технологій з відкритих даних. Його мета — запропонувати набори даних ІТ-спеціалістам, щоб вони разом створили практичний та зручний механізм. Ідей для сервісів було багато, але для початку обрали чотири. 
     
    Відтак зараз у Кропивницькому працюють такі сервіси:
     
    KropMedDiagnostic (розробник: Onix-System) — сайт і мобільний додаток для пошуку діагностичного обладнання в поліклініках і лікарнях міста; фактично це втілення другого етапу медичної реформи;
    Інформаційна система "Школи міста" (розробник: Володимир Корзоватих) — сайт, на якому можна дізнатися, в яку школу повести дитину, записати її у перший клас та умови навчання тощо;
    Мапа точок торгівлі місцевих товаровиробників;
    CityAPP (поки що, робоча назва; розробник: EVNE Developers) — мобільний додаток, за допомогою якого можна повідомити про будь-яку комунальну проблему міста. Комунальні служби мають відреагувати на позначку, яку зробила людина, та ліквідувати проблему.
     
    Тренерка з відкритих даних Світлана Литвиненко розповідає, що спеціалісти, які розробляли електронні сервіси, йшли працювати не заради грошей, в першу чергу. Ними керувало бажання щось змінили, зробили вклад у розвиток Кропивницького. 
     
    — Мене здивувало, наскільки люди були зарядженими під час хакатону. Більшість неможливо було відправити на обід, а дехто залишився на ніч, щоб допрацювати ідею. І нехай кожна команда, яка розробила сервіс, отримала символічну винагороду, не це керувало ними у процесі, — каже Світлана Литвиненко. 
     
    Розробникам-переможцям міська рада виділила грошовий приз — сім тисяч гривень. Це символічні кошти, які отримали команди за той обсяг роботи. На інноваційні заходи керівництво міста не прийшло.
     
    Зараз триває технічний перенесення даних на сервіси міської ради. Протягом березня кропивничани мають тестувати сервіси та додатки, які безкоштовно доступні для будь-якої операційної системи. Після цього представники Управлінь міста побачать, чи користуються містяни відкрити даними. Адже будь-який сервіс, якщо ним не користуватися, не принесе користі та розвитку. 
     
    Наприклад, CityAPP не новий за ідеєю. Його прототип — сервіс Відкрите місто, який працює у п'ятдесяти містах України. 
     
     
    У додатку кропивничани мають ставити точки на мапі, які означають певну проблему благоустрою: амброзія, аварійне дерево, зламаний світлофор, стихійне сміттєзвалище, порив водопроводу, відсутність зовнішнього освітлення, несправний ліфт тощо. На ці позначки комунальники мають оперативно реагувати, вирішуючи ту чи іншу проблему. 
     
    Користуватися додатком CityAPP, за словами розробників, можна буде з 23 березня. 
     
    Основна проблема Кропивницького у відкритті даних — інформаційний розвиток міста не є пріоритетом у влади:
     
    — Мені шкода, що на хакатоні і на презентації сервісів не бачила ні голову міської ради, ні секретаря, (який, до речі, підписував меморандум у Києві, щодо відкритих даних. Вважаю, що не варто акцентуватися лише на комунальних проблемах міста. Адже молоді, яка хоче тут залишитися, необхідний інформаційний розвиток. Їм важливо взяти до рук телефон й отримати всю необхідну інформацію, — поділилася думками Світлана Литвиненко. 
     
    Всю необхідну інформацію можна знайти на сайті міської ради Кропивницького у розділі Громадянам —> електронні сервіси.
     
    Летиція Курята
     
    Фото: Світлана Литвиненко