Кіровоградщина: Гайворонська вузькоколійка може отримати статус культурної спадщини

  • 26 трав. 2021 13:09
  • 790
    • Новина Кіровоградщина: Гайворонська вузькоколійка може отримати статус культурної спадщини Ранкове місто. Кропивницький
     
    У Гайвороні відбувся туристичний фестиваль «GOODoK_FEST», про це інформує у ФБ Кіровоградська облрада.
     
    Голова обласної ради Сергій Шульга взяв участь у туристичному фестивалі «GOODoK_FEST», присвяченому збереженню Гайворонської вузькоколійної залізниці.
    Голова обласної ради привітав учасників фестивалю та вручив Почесні грамоти шанованим залізничникам Гайворонського краю.
    В рамках фестивалю провели театралізоване ретро-дійство на пероні, ходу залізничників, виставку раритетної залізничної техніки та показали сніданок машиніста.
     
    Гайворонська вузькоколійка може отримати друге життя.
    Таку думку висловив голова обласної ради Сергій Шульга під час туристичного фестивалю «GOODoK_FEST».
    Під час круглого столу Сергій Шульга підтримав пропозицію надати залізниці статус культурної спадщини і створити на її базі дводенний туристичний маршрут.
    За підсумками вирішили створити міжвідомчу робочу групу з вивчення питання та пошуків шляхів збереження і розвитку вузькоколійки.
     
     
     
    ДОВІДКА
     
    Вузькоколійна залізниця Рудниця — Голованівськ — вузькоколійна залізниця з шириною колії 750 мм у Вінницькій та Кіровоградській областях. Адміністративно перебуває в складі Одеської залізниці.
     
    Розташування та історія
    Вузькоколійка починається в селищі Рудниця, проходить через міста Бершадь і Гайворон і закінчується нині в смт Голованівськ [раніше — до Підгородної]. Загальна довжина — 130 км (78 км від Рудниці до Гайворона і 52 км від Гайворона до Голованівська).
     
    Залізниця була побудована на початку 20 століття як частина величезної системи вузькоколійних залізниць що належали до товариства Південних під'їзних шляхів.
     
    У 1980-тих роках паралельно вузькоколійці почалося будівництво лінії широкої колії від Гайворона до Підгородної. Були побудовані ділянки Гайворон — Таужне і Голованівськ — Підгородна, після чого будівництво припинилося. У 2001 році вузькоколійну ділянку від Голованівська до Підгородної було закрито для руху поїздів, а потім розібрано.