Кропивницький: Художній музей презентує кропивничанам Амшея Нюренберга

  • 2 груд. 2019 10:31
  • 859
    • Новина Кропивницький: Художній музей презентує кропивничанам Амшея Нюренберга Ранкове місто. Кропивницький
     
    5 грудня об 11.00 у відділі музею художнього музею – картинній галереї Петра Оссовського «Світ і Вітчизна» відбудеться презентація доповіді «Художник високої культури. Амшей Нюренберг».
     
    Проводить: Леся Нестройна – науковий співробітник відділу науково-просвітницької роботи обласного художнього музею.
     
     
    Довідка
     
    Амшей Маркович Нюренберг (21 квітня 1887, Єлисаветград — 10 січня 1979, Москва) — український радянський живописець, графік, мистецтвознавець, автор мемуарної прози.
     
    У 1904—1910 роках навчався живопису в Одеському художньому училищі у професора Киріака Костанді. Після закінчення училища відправився продовжувати свою освіту в Париж. Жив у Латинському кварталі в середовищі російських художників. Протягом року ділив одне ательє з Марком Шагалом в фаланстере «Ля Рюш» (La ruche).
     
    У 1913 році повернувся до Одеси, де очолив групу модерністського напряму «Незалежні» і відкрив школу «Вільна майстерня» (1918). Брав участь у виставках одеських художників. Після революції 1917 року був призначений першим народним комісаром мистецтв в Одесі, керував Комітетом з охорони творів мистецтва та історичних будівель міста.
     
    З 1920 року проживав в Москві, де був художнім кореспондентом газети «Правда», працював з В. Маяковським в «Вікнах РОСТА», був професором історії західного живопису у ВХУТЕМАСе. У 1927—1929 роках був відряджений Наркомом освіти А. Луначарським в Париж для читання лекцій про радянське мистецтво. У 1932 році брав участь в організації МОССХа.
     
    Під час Другої світової війни (1941—1943 р.) перебував в евакуації в Ташкенті (Узбекистан). Після війни працював у Москві як художник, в тому числі, для музею Революції.
     
    Протягом життя Нюренберг працював у різних стилях — від модернізму до реалізму, завжди залишаючись вірним традиціям Паризької школи.