Як кропивницькі дороги ремонтуватимуть по-новому - Міністр інфраструктури Омелян

  • 8 жовт. 2017 14:21
  • 1775
    • Новина Як кропивницькі дороги ремонтуватимуть по-новому - Міністр інфраструктури Омелян Ранкове місто. Кропивницький
     
    Шлях до Європи 
     
    Володимир Омелян про корупцію, українські дороги та реформи, які наближають Україну до рівня життя в ЄС. 
     
    — Один з колишніх керівників нещодавно полишив нашу державу і з гордістю сказав найбільшим успіхом його реформ є те, що він лишився живий і повернувся до Польщі. Але нам немає куди повертатися. Ми повинні змінювати країну. Бо шансу вижити в державі, коли її безкінечно грабують, коли людей безкінечно обдурюють, не дають побачити світ — немає. 
    Так почав свій прес–брифінг для регіональних ЗМІ Міністр інфраструктури Володимир Омелян у Києві минулого тижня. Це вже друга зустріч посадовців українського уряду з учасниками проекту  «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна–ЄС в українських медіа», яка проходила за сприяння Офісу Віце–прем'єр–міністра України з європейської та євроатлантичної інтеграції. Організували спілкування колеги з громадської організації «Інтерньюз–Україна». Лейтмотив спілкування — проєвропейські зміни. А починаються вони з доріг. 
     
    Дорожній фонд і децентралізація Укравтодору 
     
    — Коли я прийшов до Міністерства інфраструктури, я зустрів мітинги молодих людей з гаслами «Нам потрібні дороги! Доріг немає!», — каже Володимир Омелян. — У міністерства було «нуль» грошей на рахунках. Ми переконали спершу Уряд, потім парламент, і проголосували, що дороги — це пріоритет номер один. Створюється цільовий дорожній фонд, акцизи з пального спрямовуються виключно на автошляхи, а не на щось інше, як було десятки років поспіль. Ми переконали Уряд і парламент, що до того моменту, як запрацює дорожній фонд (з 1 січня 2017 року), ми повинні виділяти окреме пряме фінансування. Ми запровадили «митний експеримент» — 50% перевиконання загального обсягу щомісячних надходжень митниці йде на дороги України чотирьох областей і міста Києва. 
     
    З 2017 року цей експеримент поширився на всю територію України. Таким чином, крок за кроком, ми змогли почати ремонт українських автошляхів. Якщо минулого року це було непомітно для всіх, то в цьому році динаміка набагато краща. Багато областей включилися в перегони, хто більше, краще і дешевше збудує. 
    Одна з найважливіших реформ, яку ми всі відчуємо через кілька років (вона почнеться наступного року) — децентралізація Укравтодору. За нашою концепцією, 120 тисяч км доріг передається на обласний рівень. Області будуть самостійно визначати, які дороги ремонтувати. І тут дуже багато залежить від громадськості та журналістів. Щоб ви висвітлювали, контролювали, дивилися, наскільки якісно і в повному обсязі це робиться. 
    Зі свого боку ми зробили все. Ми вперше за десятиріччя відкрили всі дані, які стосуються будівництва доріг. Вони є в публічному доступі на сайті Укравтодору та Мінінфраструктури. Ми відкрили вартість контрактів, терміни, підрядників, змусили Укравтодор і державні підприємства працювати прозоро. Опір був шалений, бо на цьому традиційно зароблялися величезні гроші. Розкрадалося від 50 до 70 відсотків коштів. Я не можу сказати, що корупцію подолали повністю, але пропорція розкрадання суттєво зменшилася. З наступного року це буде відповідальність областей — вирішувати, як і скільки витратити грошей. 
    Кропивницькі дороги і візит Гройсмана
    Щодо ремонту доріг у Кропивницькому, думаю, це не було пов’язано з візитом Премєр–міністра. Просто треба причепурити місто перед візитом. Цього року ми виділили рекордні як для України суми — понад 20 млрд грн. на ремонт автошляхів. Але Укравтодор відповідає за міжміські дороги. Те, що стосується села, міста чи селища, — це відповідальність місцевої влади. 
     
    Гарантія п’ять років 
    Всі дороги, які будуються під егідою Укравтодору, мають, як мінімум, п’ятирічну гарантію. Ми вперше зробили перевірку доріг, які зробили у 2016 році. Одна четверта з них мала суттєві дефекти. Були висловлені претензії підрядним організаціям, недопрацювання усунули. Кожна підрядна організація зобов’язана протягом п’яти років обслуговувати дорогу, яку ремонтувала, виправляти дефекти, які виникли при порушенні технології будівництва. Дороги, що будуються в цьому році, матимуть гарантію 10 років, думаю, ця практика буде закріплена. 
     
    Бетонка — наше все
    З наступного року почнеться будівництво бетонних доріг. Я пам’ятаю про дорогу Миколаїв — Кропивницький, це дійсно родео. Наступного року її повинні зробити якісно. В минулому році пройшли декілька кілометрів, у цьому році трохи більше, але наступного року зробимо обов’язково. 
     
    Людмила Макей
     
    Нагадуємо, у Кропивницькому на Преображенській ремонтують дорогу