Фріланс — це професія: як кропивничанка повернулася зі столиці розвивати маркетинг

  • 4 трав. 2020 18:00
  • 2274
    • Новина Фріланс — це професія: як кропивничанка повернулася зі столиці розвивати маркетинг Ранкове місто. Кропивницький
     
    Діджитал професії або цифровий маркетинг — усе частіше більшість компаній та підприємців стикаються з цими поняттями у своїй роботі. Адже без цього значно важче розвиватися на ринку. Оскільки ця сфера змінюється дуже швидко, більшість університетів/інститутів з класичною освітою не встигають оновлювати програми, за якими вчать студентів, на допомогу приходять фрілансери. Вони врази швидше опановують необхідні навички й отримують знання для якісного та розумного просування брендів у соцмережах, розробки логотипів чи створення сайтів тощо. Журналістка “Утреннего города” вирішила більше дізнатися про цю сферу, поспілкувавшись із фрілансеркою. 
     
    Знайомтеся, двадцятитрьохрічна кропивничанка Карина Кондратенко близько семи років жила та працювала у Києві у сфері маркетингу. Проте вирішила повернутись у Кропивницький. Тут дівчина вже близько чотирьох років працює дизайнеркою, SMM-менеджеркою та маркетологинею: 
     
     
    — У Києві я жила ще у далекому дитинстві — десь з 5 до 10 років. Потім з родиною повернулись у Кропивницький. Коли вступила на заочне навчання, вирішила знову переїхати у столицю. Я працювала у продуктовому магазині у Борисполі всім — реалізатором, керівником, маркетологом тощо. Чесно кажучи, ця робота вижимала з мене буквально всі соки. Оскільки я хотіла розвиватись у сфері маркетингу, а у Києві це зробити доволі важко — велика конкуренція, як мінімум, вирішила повернутися додому. У Кропивницькому два роки я пропрацювала маркетологом в одній з місцевих компаній, яка займається кондитеркою. Згодом пішла на фріланс. 
     
    Карина Кондратенко зізнається, що шлях до бажаного професійного рівня нелегкий. У справі фрілансу головне зрозуміти: “Чи дійсно ця сфера моя? Якщо так, то починай щодня вчитися та практикуватися”:
     
    — Коли працювала маркетологом у кондитерській компанії, мені почала подобатися тема дизайну. Всі програми, в яких працюю, опанувала сама. Як? Дуже просто. На YouTube є безліч безкоштовних відеоуроків. Я вмикала їх, відкривала програму і поетапно повторювала за “вчителем” з відео. Так, це займає безліч часу і спочатку мозку важко щось зрозуміти. Проте потім, коли адаптуєшся, вже можеш створювати і логотипи, і різні штуки. І от тоді я й усвідомила, що можу працювати вдома. 
     
    Крім цього дівчина запустила свій проєкт “#ЗробиЦе” — вічні планери, блог про мінімалізм та затишок. За словами Карини, ця сторінка мала надихати на роботу таких самих фрілансерів, як і вона. Проте зараз проєкт призупинено. 
     
    Як почати шлях фрілансу?
     
    — Спочатку варто зрозуміти, в якому напрямку рухатися. Наприклад, знайти курси (платні врази краще, кажу з досвіду) або скористатися тією ж безкоштовною інформацією: блогери, відео, статті тощо. На початку шляху заробляти не вдасться, варто практикуватися та зробити декілька робіт безкоштовно. А потім уже позиціонувати себе як, наприклад, дизайнера. Якщо не знаєте, яку сферу фрілансу обрати, пробуйте все. Кожен навик дасть ключ до нових дверей, у будь-якому випадку, — розповіла Карина Кондратенко.  
     
    Де шукати роботу фрілансеру? 
     
    — Для фрілансера з будь-якої сфери, особливо початківця, чудово працює “сарафанне радіо” та просування себе як бренда. Компанії та підприємці все більше хочуть співпрацю з тобою не тільки як з професіоналом, а й як з людиною. Саме тому варто розвивати й особисті сторінки у соцмережах. Крім цього працюють також фріланс-майданчики. Але я, чесно кажучи, поки що не дійшла туди. У мене всі клієнти зараз завдяки “сарафанному радіо”. А от що стосується типових майданчиків для пошуку роботи — work.ua, rabota.ua — на мою думку, для нових професій це вже не актуально. Як правило, дійсно великі або прогресивні компанії шукають потенційних працівників через знайомства (знову ж, “сарафанне радіо”) або у соцмережах. І важливо мати портфоліо — це показує вас як професіонала, в першу чергу, — поділилася SMM-менеджерка. 
     
    — Розкажіть, ким себе бачите через п’ять років? Все тією ж фрілансеркою?
     
    — Так. Але, що стосується сфер… Або буду працювати більш детально в одній з них, або так і залишуся дизайнеркою, маркетологинею та SMM-менеджеркою. Сумніваюся, що перейду працювати в офіс. Хоча, зізнаюсь, інколи такі думки виникають — корпорації. Проте тут є дві сторони медалі, про які мені розповіли друзі, які працюють у великих компаніях: з одного боку — так, робота з великими проєктами, брендами, крутий досвід, розуміння корпорації зсередини, а з іншого — ти ніхто, тебе ніхто там не бачить; треба величезні ресурси (і зараз не лише про роботу, бо працюють багато там усі), щоб тебе хоча б помітили. 
     
    — На твою думку, які топ-3 професії цифрового маркетингу будуть у найближчому майбутньому?
     
    — Однозначно SMM — зараз соцмережі все ростуть і ростуть, а фахівці цієї справи необхідні. Також дизайнери будь-яких напрямків — без цього у діджитал нікуди. Щодо третього.. Розумієте, ми входимо у сферу діджитал ще більше, тому і зростає попит відповідних професій уже зараз. От, наприклад, карантин. Абсолютно всі майже постійно в Інтернеті — соцмережі, сайти тощо — і вийти просто так уже важко. Якщо є думки, що варто змінювати професію чи пробувати щось нове, то зараз ідеальний для цього час.
     
    Летиція Курята