Це неподобство: Головний художник Дніпра про рекламу на будівлях у Кропивницькому

  • 17 черв. 2020 17:08
  • 1405
  •  

    Головний художник Дніпра Сергій Білий залишився неприємно здивованим після онлайн-оцінки низки памяток історії та архітектури у Кропивницькому. Причина – у безладному розміщенні величезної кількості реклами на фасадах та вікнах цих будівель. Про можливості виправлення ситуації Білий розповів у інтервю кропивницькому урбаністу Дмитру Бабаку.

     За словами Сергія Білого, в Дніпрі вже не один рік діє створений  дизайн-код міста. Завдяки цьому реклама, яку виготовляють та розміщують по всьому місту, створюється в одному стилі, розміщується лише на дозволених елементах будівель. Таким чином місцеві жителі і гості міста мають можливість бачити його красу, величні будівлі. А очі дніпрян не перевантажує різнобарвність та хаотичні розміри рекламних площин.

     - У нас (у Дніпрі – ред.) є три основні принципи – повага до архітектури в першу чергу, по друге - це безпека, це важливо, щоб вивіски не падали, а консольні конструкції не чіплялися за голову. І третє: важливо, щоб вивіска відповідала тій  архітектурі і тому місцю, де вона висить, - пояснює Сергій Білий.

    На жаль, ситуація з розміщенням реклами на будівлях Кропивницького, на думку Сергія Білого, критична, але може бути виправлена.

     Під час онлайн-огляду  будівлі на вулиці Чорновола, головний художник Дніпра зазначив, що величезні рекламні конструкції розміщені просто на архітектурних елементах. А це неприпустимо.

     - Можна розмістити їх за нашими правилами між поверховими карнизами. Щоб кожен елемент конструкції не був ширшим за отвір вікна. Таким чином ми не дозволяємо величезними шматками пластику завішати фасад. Якщо говорити про групову конструкцію у вигляді маленьких табличок, то тут все чудово. Ситуацію можна виправити, - зазначив Сергій Білий.

     Будівля на вулиці Великій Перспективній, 51-а, де знаходиться салон шкіри та хутра, взагалі засмутила головного художника Дніпра. 

     - Без коментарів зрозуміло, що не можна так навпіл ділити фасад. Чомусь салон шкіри важливіший, ніж архітектура. Вона дійсно чудова, але захована. Тут є місця, де можна це зробити акуратно. Над входом, наприклад, розмістити», прокоментував художник.

     Безглузде накопичення реклами Сергій Білий побачив і на фасаді будівлі навпроти міськради,  де теж розташований магазин шкіри та хутра. 

     - Це неподобство. Тут немає фасаду, а є лише один шматок реклами. Навіть на вхідних дверях чомусь наклеїли  ще якихось наліпок. Хоча наліпки на склі без фона у нас дозволяються. Але все, що навкруги, виглядає жахливо. Звичайно, так дешевше і простіше. Але насправді, це недопустимо. Це не місто, це ринок. І з цим треба боротися, - коментує Сергій Білий.

    Цю ж думку головний художник Дніпра висловив і щодо ситуації з рекламою біля території ринку «Центральний». На його думку, те, що він бачить – це лише конкуренція підприємців за розмірами та кольорами рекламних вивісок. І з цим потрібно боротися, адже все можливо виправити. Для цього потрібна ініціатива або хоча б підтримка міського голови. У якості прикладу він наводить своє рідне місто – Дніпро. 

     - Нашому місту пощастило. Адже у нас не просто якісь активісти захотіли створити дизайн-код і його впровадили. У нас це була ініціатива мера і місто її підтримувало повністю, тому у нас все вийшло. Якщо ви хочете, щоб ваше місто перетворилося з ринку на місто з нормальною архітектурою, то слід говорити з мером про те, що це не ущемлення бізнесу, а підвищення вартості вашого міста, що в цілому вигідно. Потрібен діалог, але для цього треба більше зусиль, ніж для розробки дизайн-коду міста, - резюмував Сергій Білий.

     Читайте також: Освітлення вулиць у Кропивницькому стає енергоощадним (ФОТО)