Ефективність занять раннього розвитку дитини

  • 13 жовт. 2017 15:47
  • 2190
    • Стаття Ефективність занять раннього розвитку дитини Ранкове місто. Кропивницький
     
    Це достатньо делікатна тема, що стосується подальшого розвитку особистості, індивідуума. Яка напряму залежить від розуміння азів психофізіології, скажу простими словами: необхідно мати уявлення про розвиток мозку дитини — батькам, бабусям, дідусям, які частенько бувають радниками у молодій сім’ї. Ще подеколи можна почути, як батьки висловлюються: «Яку користь отримує дитина від занять у студії розвитку, для чого вони взагалі, якщо можна використовувати подібні методи розвитку вдома!? 
     
    От, наприклад, наше покоління виховувалось батьками, дідусями, бабусями та виключно дитячими садками, і нічого: розумні, виховані маємо поняття та досягнення у житті». А деякі навпаки намагаються «ефективніше загрузити» дитину заняттями у різних закладах. Не приймаючи до уваги ступені розвитку мозку дитини у різний віковий період. А потім стикаються з перевантаженням організму, що випливає через приглушений або агресивний настрій, безпідставні істерики або через замкнуту поведінку та багато інших «цікавих» реакцій організму. То про який інтелектуальний розвиток може йти річ, якщо процеси сприйняття системи організму загальмовані. Перебувають у стадії відпочинку. Але за рахунок чого — поведінковими наслідками перевантаження дитячого організму?
    Тож як розумієте, я вирішила для початку розказати про розвиток мозку дитини, що безпосередньо пов’язаний з її майбутніми успіхами. Ось ви знали, що на внутрішньоутробний період припадає 70% розвитку мозку дитини? Решта 30% — на період дитинства і дошкільні роки. Мозкова речовина починає закладатися вже на перших тижнях вагітності, а на десятому тижні ділиться на три основні частини. І вражає те, що щохвилини мозок росте і формує близько 250 000 нових нейронів! А ось до трьох років структури мозку практично сформовані і цей період трьох років — період найвищої активності мозку. І саме тому, дуже важливо в перші три роки звернути на це свою батьківську увагу і допомогти у формуванні мозку. У цьому допоможуть різні заняття, цікаве проведення часу, різнобічне навчання всього нового в гармонійному середовищі, яке буде насичене тільки позитивними емоціями та враженнями.
    Тому на питання «чи ефективний ранній розвиток?», я скажу чітке «Так!» От тільки який це розвиток має бути, щоб він приносив користь і «не позбавляв дитинства», ми зараз розглянемо.
    Важливо, щоб весь процес навчання був в ігровій формі. Гра — це єдиний дієвий спосіб вивчення навколишнього світу. Малюк запам’ятає тільки те, що дійсно буде йому цікаво. Не потрібно вчити букви і цифри, сидячи за партою і вивчаючи книги. Дитині буде цікавий їхный образ, наприклад, літера «Ж» — це жучок з розчепіреними лапками, а частини літери «В» — це виноградинки. Швидше вийде вивчити букви, якщо ви будете їх вирізати і клеїти, ліпити з пластиліну й тіста, робити літерне смачне печиво і запікати його в духовці. Це стосується і назви предметів, тварин, одягу, 
    транспорту і т.д.
    Пізнання навколишнього світу має відбуватися через сенсорні рецептори, тому дитину мають оточувати різні по своїй фактурі предмети, намистинки, кубики, іграшки м’які і тверді, сипучості і рідини. Ми звикли розвивати роботу лівої півкулі мозку, яка відповідає за абстрактне мислення і логіку, а потрібно у малюків до 3 років розвивати праву півкулю, яке пов’язане з творчістю, образним мисленням і емоціями. Тільки тоді ранній розвиток буде корисним і не заподіє шкоди вашому чаду.
    Ранній розвиток — це не знання всього алфавіту або всіх тварин на англійській мові в 3 роки. В першу чергу, це створення гармонійного середовища для вивчення світу, в якій малюк живе і пізнає все з допомогою органів почуттів. По–друге, це необмежена фізична активність, яка допомагає дитині оволодіти своїм тілом, стати більш спритною і міцною. Найголовніше — не потрібно ставити собі за мету виховати генія і вундеркінда. Не потрібно гнатися за результатом і демонстрацією успіхів перед оточуючими, таким чином можна запросто перевантажити дитину знаннями, і це не принесе ніякої користі в майбутньому. І важливо пам’ятати, що кожна дитина — індивідуальність.
     
    Інна Хирса, практичний психолог